Prezentowany program nauczania z wychowania fizycznego adresowany jest do uczniów drugiego etapu edukacyjnego obejmującego klasy IV-VIII szkoły podstawowej.Jest to nowelizacja Autorskiego programu nauczania „Wychowanie fizyczne bliższe wartościom” dla klas IV-VI szkoły podstawowej.
W Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dziennik Ustaw z 24 lutego 2017 r., poz. 356) zostały określone nowe podstawy programowe dla publicznych szkół. Wprowadzona reforma wymaga weryfikacji programów nauczania i dostosowania ich do znowelizowanych podstaw programowych.
Program nauczania z wychowania fizycznego dla klas IV-VIII pt. WARTOŚCI I AKTUALIZACJE jest właśnie takim znowelizowanym i spójnym dokumentem programowym.
Spis treści
Wstęp
1. Struktura programu
1.1. Charakterystyka środowiska szkolnego
1.2. Model organizacji zajęć wychowania fizycznego – zajęcia do wyboru
2. Aksjologiczne założenia programu
3. Szczegółowe cele edukacyjne – kształcenia i wychowania
3.1. Cele aksjologiczne
3.2. Cele kształcenia – wymagania ogólne
4. Treści kształcenia – wymagania szczegółowe
4.1. Klasa IV – treści kształcenia
4.1.1. Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
4.1.2. Aktywność fizyczna
4.1.3. Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej
4.1.4. Edukacja zdrowotna
4.2. Klasy V-VI – treści kształcenia
4.2.1. Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
4.2.2. Aktywność fizyczna
4.2.3. Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej
4.3. Klasy VII-VIII – treści nauczania
4.3.1. Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
4.3.2. Aktywność fizyczna
4.3.3. Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej
5. Procedury osiągania celów kształcenia i wychowania
5.1. Sposoby osiągania celów aksjologicznych
5.2. Sposoby osiągania celów nauczania
6. Wskazania metodyczne
7. Nowoczesne technologie informatyczne w realizacji treści programowych z wychowania fizycznego
8. Opis założonych osiągnięć ucznia
9. Propozycje metod oceny osiągnięć ucznia
I co jeszcze…
Książka
-
ISBN:
978-83-64825-49-1
-
Autor:
Alicja Romanowska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2017
-
Format:
17.0x25.0cm
-
Liczba stron:
156
-
Oprawa:
Miękka