Kraków 2013, wydanie 1, format 160 x 240, objętość 368 str., oprawa miękka
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
Spis treści
WprowadzenieWSPOMAGANIE ROZWOJU I UCZENIA SIĘ MAŁEGO DZIECKA
Anna Mikler-Chwastek
Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
Zasady, szanse i trudności
Katarzyna Nadrowska
Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków –
zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków
Agnieszka Olechowska
Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami
rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych
Zofia Remiszewska
Dwie edukacje małego dziecka
Marzena Żółcik
Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się
Michaela Vaňová
Rozvíjanie sociálnych zručností žiakov mladšieho školského veku
Mateusz Warchał
Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie –
ujęcie systemowe
Joanna Skibska
Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi –
najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania
KONTEKSTY WYCHOWAWCZE – KU PEDAGOGICE WSPÓŁBYCIA
Gabriela Kapica
Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów
Urszula Szuścik
Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego
Mirosława Zalewska-Pawlak
Radość dzieciństwa zagrożona – problemy wczesnej edukacji estetycznej
Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji
Bliżej pedagogiki współbycia
Hana Lukášová
Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej
Barbara Chojnacka-Synaszko
Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających
odbiorców informacji o uczniowskich osiągnięciach szkolnych
Kinga Kuszak
Językowy obraz współczesnej rodziny – na przykładzie wypowiedzi uczniów
w młodszym wieku szkolnym
Małgorzata Bortliczek
Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka – świat potrzeb dziecka
w językowym obrazie reklam
Jitka Oravcová
Úloha modelov a vzorov v procese výchovy
Natalia Maria Ruman
Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka
Informacja o autorach
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-423-8
-
Autor:
Szuścik Urszula,Ogrodzka-Mazur Ewa,Oleksy Jadwiga