Otwarte formy pracy zyskują także w Polsce coraz więcej zwolenników wśród nauczycieli języków obcych. Są to takie formy, w których uczniowie samodzielnie realizują nadrzędny cel nauczania języków obcych, jakim jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej. Sami określają indywidualnie cele uczenia się, treści i metody pracy. Nauczyciel pełni natomiast rolę określaną jako progresywistyczna: wskazuje, doradza, pomaga itp.
W publikacji przedstawiam nauczycielom języków obcych cztery otwarte formy uczenia się i nauczania, takie jak:
a) praca niesterowana (inaczej swobodna, wolna, dowolna) - polegająca na całkowicie samodzielnych działaniach językowych uczniów przy znikomym wsparciu ze strony nauczyciela,
b) praca w formie przystanków uczenia się (nazywana przez nauczycieli stacjami) - w której uczniowie podejmują działania językowe przy specjalnie w tym celu przygotowanych stanowiskach uczenia się,
c) praca według planu tygodnia - w której uczniowie w ciągu tygodnia rozwiązują określone zadania wyznaczone w specjalnych planach pracy,
d) praca projektowa - polegająca na wspólnym lub indywidualnym realizowaniu krótko - lub długoterminowych projektów.
Wszystkie formy pracy charakteryzują się otwartą strukturą. Uczniowie na takich lekcjach dokonują samodzielnego wyboru zadań, sami określają tempo pracy, dobierają partnerów na lekcji, decydują o miejscu i sposobach wykonywania pracy.
W publikacji przedstawiam nauczycielom języków obcych cztery otwarte formy uczenia się i nauczania, takie jak:
a) praca niesterowana (inaczej swobodna, wolna, dowolna) - polegająca na całkowicie samodzielnych działaniach językowych uczniów przy znikomym wsparciu ze strony nauczyciela,
b) praca w formie przystanków uczenia się (nazywana przez nauczycieli stacjami) - w której uczniowie podejmują działania językowe przy specjalnie w tym celu przygotowanych stanowiskach uczenia się,
c) praca według planu tygodnia - w której uczniowie w ciągu tygodnia rozwiązują określone zadania wyznaczone w specjalnych planach pracy,
d) praca projektowa - polegająca na wspólnym lub indywidualnym realizowaniu krótko - lub długoterminowych projektów.
Wszystkie formy pracy charakteryzują się otwartą strukturą. Uczniowie na takich lekcjach dokonują samodzielnego wyboru zadań, sami określają tempo pracy, dobierają partnerów na lekcji, decydują o miejscu i sposobach wykonywania pracy.
Książka
-
ISBN:
978-83-61309-08-6
-
Autor:
Beata Karpeta - Peć
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2013
-
Format:
165 x 235 mm
-
Liczba stron:
84
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii: