Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Joanna Skibska,
Waga produktu: 0.400 kg
EAN: 9788378500780
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 224 str., oprawa miekka

Dziecko, rozpoczynając naukę w klasie I, wkracza w magiczny świat nabywania nowych wiadomości i umiejętności, kształtuje swój stosunek do wykonywanej pracy, podejmowanych zadań oraz otaczającego świata. Interesuje się tekstem pisanym, co budzi w nim potrzebę rozszyfrowywania informacji występujących w postaci różnorodnych znaków. Jego działania zostają ukierunkowane na opanowanie umiejętności czytania i pisania – form komunikacji stanowiących bardzo ważny i podstawowy cel edukacji, mających między innymi duży wpływ na to, jak będzie przebiegać dalszy proces kształcenia. Ucząc dziecko czytania i pisania, musimy pamiętać o jego indywidualności, czyli trzeba mu umożliwić podążanie własną drogą i we własnym tempie. Nasze zadanie to dobór oraz wskazywanie odpowiednich form i metod osiągania celów, pokonywania trudności oraz motywowania do podejmowania wysiłku. […]

Zaprezentowane w książce badania dotyczą analizy związków między wykorzystanymi mnemotechnikami a zapamiętaniem kształtu liter podobnych, najczęściej mylonych przez dzieci. […]

Książka nie stanowi poszukiwań uniwersalnej metody ułatwiającej naukę czytania i pisania wszystkim dzieciom, ma jedynie pokazać sposób ułatwiający skuteczne zapamiętywanie kształtów liter podobnych. Mnemotechniki uwzględniają odrębność, niepowtarzalność każdego dziecka oraz umożliwiają mu pokonywanie we własnym tempie trudności w czytaniu i pisaniu, które wynikają z mylenia liter. W związku z tym dziecko z przyjemnością i uśmiechem podróżuje po świecie liter i skutecznie zapamiętuje ich kształt.

Spis treści

1. Wieloaspektowość problematyki dotyczącej procesu czytania
2. Trudności w nabywaniu umiejętności czytania – wybrane zagadnienia
3. Praca terapeutyczna z uczniem z trudnościami w nabywaniu umiejętności
czytania i pisania
4. Metodologiczne podstawy badań własnych
5. Poziom funkcji podstawowych – wyniki badań
6. Mnemotechniki jako czynnik eksperymentalny wspierający nabywanie
umiejętności czytania i pisania – wyniki badań własnych

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7850-078-0

  • Autor: 

    Joanna Skibska

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss