Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Maria Królica,
Waga produktu: 0.200 kg
EAN: 9788375874983
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2010, wydanie 3, format 165 x 235, objętość 152 str., oprawa miękka

W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości).
Autorka wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy dramy i happeningu oraz warunki poprawnego stosowania ich w edukacji małego dziecka. Przedstawia również praktyczne przykłady dramy w postaci scenariuszy zarówno dram, jak i happeningów edukacyjnych. Ważnym elementem w publikacji jest opisanie stosunku dzieci, rodziców i pracowników przedszkola do tego typu przedsięwzięć.

Książka powinna zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.

Spis treści

Wstęp

1. Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży
Istota, elementy, specyfika dramy i jej techniki
Rys historyczny dramy w procesie edukacyjnym
Wartości wychowawcze i dydaktyczne dramy
2. Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym
Znaczenie terminu "happening"
Podstawowe elementy i cechy happeningu umożliwiające jego edukacyjne wykorzystanie
3. Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu w edukacji małego dziecka
Projektowanie dramy i happeningu
Dobór tematów, ról, zadań dramowych i happeningowych dla dzieci w przedszkolu
Znaczenie nauczyciela w organizacji i przebiegu dramy oraz happeningu
4. Wykorzystanie dramy i happeningu w procesie wychowania i nauczania dzieci przedszkolnych
Płaszczyzny efektywnego stosowania dramy i happeningu w przedszkolu
Przykłady dramy i happeningu w procesie edukacyjnym
Scenariusze dram
Scenariusze happeningów edukacyjnych
Formy dramowe i happeningowe w tworzeniu wspólnoty pracowników przedszkola
Działania dramowe i happeningowe w pracy z rodzicami
5. Stosunek dzieci oraz nauczycieli do dramy i happeningu
Zakończenie
Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-498-3

  • Autor: 

    Maria Królica

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss