Książka zawiera atrakcyjne gry i zabawy-ćwiczenia ułatwiające zapamiętanie nazw dni tygodnia, pór roku i miesięcy. Zabawy te przeznaczone są dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jednakże po wprowadzeniu modyfikacji mogą być wykorzystywane także w pracy z dziećmi starszymi. Przede wszystkim jednak przydadzą się dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy, które należy traktować jako dzieci ryzyka dysleksji.
W przedstawionych propozycjach uwzględniono zasadę stopniowania trudności i konieczność polisensorycznego poznawania świata drogą bezpośredniego doświadczenia. Dzieci mają okazję uczyć się za pomocą skojarzeń wzrokowych, słuchowych i kinestetyczno-ruchowych. Ćwiczenia rozwijają funkcje językowe i spostrzeżeniowe oraz stymulują rozwój integracji funkcji percepcyjnych i percepcyjno-motorycznych. Zabawy przydatne są do pracy zarówno indywidualnej, jak i z małą grupą, a także z całym zespołem klasowym.
Publikacja składa się w dwóch książek: scenariuszy zajęć dla nauczyciela i kart pracy dla ucznia.
W przedstawionych propozycjach uwzględniono zasadę stopniowania trudności i konieczność polisensorycznego poznawania świata drogą bezpośredniego doświadczenia. Dzieci mają okazję uczyć się za pomocą skojarzeń wzrokowych, słuchowych i kinestetyczno-ruchowych. Ćwiczenia rozwijają funkcje językowe i spostrzeżeniowe oraz stymulują rozwój integracji funkcji percepcyjnych i percepcyjno-motorycznych. Zabawy przydatne są do pracy zarówno indywidualnej, jak i z małą grupą, a także z całym zespołem klasowym.
Publikacja składa się w dwóch książek: scenariuszy zajęć dla nauczyciela i kart pracy dla ucznia.
Książka
-
ISBN:
978-83-7134-172-4
-
Autor:
Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska
-
Wydanie:
2
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
20.5x29.4cm
-
Liczba stron:
151
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii: