Książka Jak sobie radzić ze złością. Treningi dla nastolatków to poradnik dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów, zawierający scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów szkół ponadpodstawowych, służące pomocy w radzeniu sobie z doświadczaniem złości.
Autorka, Jan Stewart, posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w nauczaniu i poradnictwie dla dzieci w różnym wieku. Uczyła również młodzież z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi oraz pracowała w poradni dla młodzieży ze środowisk patologicznych. Spore doświadczenie w pracy z nastolatkami i ciągły kontakt z ich problemami musiały zaskutkować wyrobieniem efektywnych metod uczenia ich, w tym sposobów pozwalających przekazać im wiedzę i umiejętności, odpowiadające na pytanie „Jak radzić sobie ze złością?”. Celem autorki było więc stworzenie praktycznej pomocy, narzędzia dla pedagogów, które umożliwiłoby im skuteczne uczenie nastolatków technik panowania nad impulsywnymi zachowaniami i rozumienia tego, co przeżywają.
Całość składa się z 38 dokładnie opracowanych treningów, a w ich ramach wielu ćwiczeń, oraz ponad 40. kart pracy do kserowania dla uczniów, wraz ze wskazówkami dla nauczycieli, jak zorganizować takie lekcje. W materiałach znajdziemy różnorodne, interaktywne ćwiczenia, które pozwolą uczniom zapamiętać i wdrożyć w życie techniki radzenia sobie ze złością. Wśród polecanych i nauczanych sposobów będą takie, jak wyrażanie siebie, relaksacja, ćwiczenie samokontroli, stosowanie negocjacji i ustanawianie kompromisowych rozwiązań, a także umiejętność odpuszczenia i przejścia dalej bez niepotrzebnego wzbudzania emocji i nadmiernego przejmowania się. Natomiast przykładowe karty pracy to: „Tworzenie skali złości”, „Co dmucha w twoje żagle?”, czyli odkrywanie czynników, które wzmagają nasze odczuwanie gniewu, „Złość pod lupą”, czyli nauka obserwacji własnych przeżyć z bardziej zewnętrznej perspektywy czy też „Jak zareagować?” – zestaw uświadamiający, że mamy możliwość wyboru reakcji mimo ,pojawiających się silnych emocji. Treningi są tak przemyślane, by wykorzystywały różne style nauczania, od gier, sztuki abstrakcyjnej, muzyki i ruchu, przez ćwiczenia interpersonalne i intrapersonalne, po logiczne rozwiązywanie problemów. Cały program opiera się na motywie sportowym, w zadaniach są stosowane analogie do sportu, dzięki czemu nabiera on bardziej przystępnej dla młodzieży formy.
Pedagog nabywając tę książkę otrzymuje cały zestaw gotowych treningów do wdrożenia i zastosowania, opartych na profesjonalnej wiedzy oraz wieloletnim doświadczeniu autorki. Wszystkie te materiały mają jeden cel: pomóc nastolatkom w radzeniu sobie ze złością, która w tym okresie rozwojowym wyjątkowo silnie się objawia, i zdobyciu umiejętności nie tylko kontrolowania swoich impulsów i panowania nad sobą, ale przede wszystkim zrozumienia własnych przeżyć i uświadomienia sobie ich natury, przejawów, przyczyn oraz zdolności spojrzenia na siebie z nieco większym dystansem.
Autorka, Jan Stewart, posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w nauczaniu i poradnictwie dla dzieci w różnym wieku. Uczyła również młodzież z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi oraz pracowała w poradni dla młodzieży ze środowisk patologicznych. Spore doświadczenie w pracy z nastolatkami i ciągły kontakt z ich problemami musiały zaskutkować wyrobieniem efektywnych metod uczenia ich, w tym sposobów pozwalających przekazać im wiedzę i umiejętności, odpowiadające na pytanie „Jak radzić sobie ze złością?”. Celem autorki było więc stworzenie praktycznej pomocy, narzędzia dla pedagogów, które umożliwiłoby im skuteczne uczenie nastolatków technik panowania nad impulsywnymi zachowaniami i rozumienia tego, co przeżywają.
Całość składa się z 38 dokładnie opracowanych treningów, a w ich ramach wielu ćwiczeń, oraz ponad 40. kart pracy do kserowania dla uczniów, wraz ze wskazówkami dla nauczycieli, jak zorganizować takie lekcje. W materiałach znajdziemy różnorodne, interaktywne ćwiczenia, które pozwolą uczniom zapamiętać i wdrożyć w życie techniki radzenia sobie ze złością. Wśród polecanych i nauczanych sposobów będą takie, jak wyrażanie siebie, relaksacja, ćwiczenie samokontroli, stosowanie negocjacji i ustanawianie kompromisowych rozwiązań, a także umiejętność odpuszczenia i przejścia dalej bez niepotrzebnego wzbudzania emocji i nadmiernego przejmowania się. Natomiast przykładowe karty pracy to: „Tworzenie skali złości”, „Co dmucha w twoje żagle?”, czyli odkrywanie czynników, które wzmagają nasze odczuwanie gniewu, „Złość pod lupą”, czyli nauka obserwacji własnych przeżyć z bardziej zewnętrznej perspektywy czy też „Jak zareagować?” – zestaw uświadamiający, że mamy możliwość wyboru reakcji mimo ,pojawiających się silnych emocji. Treningi są tak przemyślane, by wykorzystywały różne style nauczania, od gier, sztuki abstrakcyjnej, muzyki i ruchu, przez ćwiczenia interpersonalne i intrapersonalne, po logiczne rozwiązywanie problemów. Cały program opiera się na motywie sportowym, w zadaniach są stosowane analogie do sportu, dzięki czemu nabiera on bardziej przystępnej dla młodzieży formy.
Pedagog nabywając tę książkę otrzymuje cały zestaw gotowych treningów do wdrożenia i zastosowania, opartych na profesjonalnej wiedzy oraz wieloletnim doświadczeniu autorki. Wszystkie te materiały mają jeden cel: pomóc nastolatkom w radzeniu sobie ze złością, która w tym okresie rozwojowym wyjątkowo silnie się objawia, i zdobyciu umiejętności nie tylko kontrolowania swoich impulsów i panowania nad sobą, ale przede wszystkim zrozumienia własnych przeżyć i uświadomienia sobie ich natury, przejawów, przyczyn oraz zdolności spojrzenia na siebie z nieco większym dystansem.
Książka
-
ISBN:
978-83-88839-63-4
-
Autor:
Jan Stewart
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2007
-
Format:
195 x 285 mm.
-
Liczba stron:
112
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Dziecko z bliska idzie w świat
33,00
PLN
Nie alkoholowi i narkotykom
18,06
PLN
Nastolatek dla początkujących
26,40
PLN
Być mądrą mamą
21,90
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Nie bój się bać
29,90
PLN