-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Żak Wyd. Akademickie
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2010, wydanie 1, format 150 x 210, objętość 116 str., oprawa miękka
W oparciu o wieloletnie doświadczenie oraz szerokie badania prof. Barbara Wilgocka-Okoń z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego sugeruje w tej pracy przeprowadzenie badań nad dziećmi mającymi rozpoczynać naukę w szkole lub w klasie „0” w przedszkolu. Wychodzi z założenia, że powodzenie dziecka w pierwszym okresie szkolnym zależy w dużym stopniu od tego, w jaki sposób nauczyciel potrafi nawiązać do posiadanych przez dziecko doświadczeń poznawczo-społecznych i na ile zdaje sobie sprawę ze zróżnicowania tych doświadczeń w powierzonej mu do prowadzenia i nauki klasie szkolnej. Znajomość poszczególnych dzieci pozwoli mu na indywidualizację ćwiczeń z niektórymi z nich w nauce pisania, czytania i matematyki i stąd sugestia wspomnianych badań. W książce znajduje się test „dojrzałości szkolnej” niezbędny do przeprowadzenia badań.
Książka zawiera cztery rozdziały. Pierwszy dotyczy wyjaśnień terminologicznych oraz merytorycznych uzasadnień dla używania takich pojęć, jak dojrzałość szkolna, gotowość szkolna, przygotowanie do szkoły. Drugi ukazuje strukturę testu do badania gotowości dziecka do nauki szkolnej. Rozdział trzeci omawia związki gotowości szkolnej z osiągnięciami szkolnymi dzieci. Treścią rozdziału czwartego jest skupienie uwagi na gotowości dziecka do nauki jako efektu rozwoju i uczenia się - w interakcji z gotowością szkoły do pełnowartościowej pracy z dziećmi rozpoczynającymi naukę.
Spis treści
WstępI. Co wiemy o gotowości szkolnej
1. Wyjaśnienia terminologiczne
2. Z badań nad dojrzałością szkolną
3. O polskich badaniach nad dojrzałością szkolną
4. Dojrzałość szkolna dzieci a środowisko
II. Struktura testu do badań dojrzałości szkolnej
1. Zadania testowe i ich charakter
2. Struktura testu
a) Badania zbiorowe
b) Badania indywidualne
c) Sposób obserwacji zachowania się dzieci podczas badań
d) Dane o środowisku dziecka
3. Warunki przeprowadzenia badań
a) Wprowadzenie
b) Czas i miejsce badań
c) Czynności wstępne
d) Postawa badającego
e) Przygotowanie rodziców do badań dzieci wstępujących do szkoły
4. Ocena wyników testowych
a) Sposób oceniania poszczególnych zadań
h) Klucz do oceny poszczególnych znaków graficznych
c) Porównawcze skale ocen
III. Gotowość do nauki a osiągnięcia szkolne
1. Badanie wyników nauczania w klasie I
2. Gotowość szkolna a powodzenie w nauce
3. Trafność prognostyczna testu dojrzałości szkolnej
IV. Gotowość szkolna czy gotowość szkoły?
1. Gotowość jako efekt rozwoju i uczenia się
2. Złoty wiek dziecka
3. Dojrzałość szkoły jako sposób rozwiązania dylematu progu szkolnego
4. Interpretacja i wykorzystanie wyników badań Instrukcja do badań dojrzałości szkolnej
Test dojrzałości szkolnej
Książka
-
ISBN:
83-88149-95-4
-
Autor:
Barbara Wilgocka-Okoń