Warszawa 2005, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 220 str., oprawa miękka
Ryzyko dysleksji można rozpoznać bardzo wcześnie! Jak rozpoznać ryzyko dysleksji? Dlaczego tak ważne jest wczesne rozpoznanie? Jak pomóc dziecku z dysleksją? O dysleksji wiemy wprawdzie coraz więcej, jednak wielu rodziców, a nawet nauczycieli, nie zdaje sobie sprawy z tego, że nierozpoznanie ryzyka tej dysfunkcji, i to już w „zerówce”, może mieć w przyszłości poważne konsekwencje. Wprawdzie na korygowanie tego typu zaburzeń nigdy nie jest za późno, ale wiadomo również, że im wcześniej zostanie podjęta terapia, tym lepsze będą jej wyniki. Jeśli nauczyciele skarżą się na Twoje dziecko, że jest krnąbrne, nie chce czytać i ma trudności z pisaniem, to nie czekaj, aż znienawidzi ono szkołę. Sprawdź, czy czasem przyczyną tych kłopotów nie jest „tajemnicza choroba”, zwana dysleksją.
Spis treści
* Wstęp* Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji?
* Rola rodziny i "zerówki" w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania
* Symptomatologia ryzyka dysleksji i dysleksji rozwojowej
* Diagnostyka i terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna
* Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu
* Drogowskazy wychodzenia z dysleksji
* Polskie Towarzystwo Dysleksji
* Zamiast zakończenia - przykłady z życia wzięte
* Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce.
* Aneks
o Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji
o Akty prawne dotyczące dysleksji
o Przykłady typowego pisma dyslektycznego
Książka
-
ISBN:
83-200-3296-2
-
Autor:
Wojciech Brejnak