Wrocław 2005, wydanie 1, format 145 x205, objętość 52 str., oprawa miękka
Autorzy tego przewodnika przedstawili propozycję 13 kolejnych ćwiczeń i wykładów z przedmiotu nauczanie techniki sportowej, który ma zaznajomić przyszłych trenerów, nauczycieli, specjalistów rekreacji i turystyki z teoretycznymi podstawami mechanizmów rządzących nabywaniem specyficznych czynności ruchowych zwanych techniką sportową. Opisy ćwiczeń zawierają temat, skrótowo zarysowaną tematykę zajęć, najważniejsze pojęcia i zagadnienia oraz lekturę obowiązkową. Uczenie się motoryczne. Przewodnik do nauczania czynności ruchowych i techniki sportowej to dokładny scenariusz dla wszystkich prowadzących zajęcia z tej dziedziny.
Spis treści
ĆwiczeniaĆwiczenie 1. Interferencje kontekstowe
Ćwiczenie 2. Informacje zwrotne sensoryczne
Ćwiczenie 3. Dynamika procesu uczenia się motorycznego
i wykonywania czynności ruchowych.
Ćwiczenie 4. Trening decyzyjny
Ćwiczenie 5. Informacja zwrotna uzupełniająca.
Ćwiczenie 6. Instruowanie i demonstracja
Ćwiczenie 7. Uczenie się zamierzone i niezamierzone.
Ćwiczenie 8. Praca to 99% sukcesu
Ćwiczenie 9. Ontogenetyczny model nabywania i retencji czynności
motorycznych i poznawczych na poziomie eksperckim
Ćwiczenie 10. Uczenie się motoryczne przez tworzenie ograniczeń.
Ćwiczenie 11.0 koordynacji raz jeszcze
Ćwiczenie 12. Podsumowanie ćwiczeń.
Wykłady
Wykład 1. Rys historyczny obszaru nauki zajmującej się
uczeniem motorycznym.
Wykład 2. Podstawowe pojęcia.
Wykład 3. Przegląd teorii introspektywnych - Galpierin.
Wykład 4. Teoria Bernsteina, Adamsa i teoria schematów Schmidta
Wykład 5. Teorie pamięci
Wykład 6. Uwaga, percepcja oraz inne czynniki psychofizjologiczne wpływające na proces nabywania czynności motorycznych
Wykład 7. Podsumowanie tematyki wykładów i ćwiczeń
Książka
-
ISBN:
83-89156-29-6
-
Autor:
Stanisław Czyż,Piotr Oleśniewicz