X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Niniejsza publikacja odwołuje się do teorii systemowej. Podejście wymagało zastosowania metod badawczych, które ujmowałyby rodzinę jako całość. Badania koncentrowały się wokół zagadnienia funkcjonowania systemu rodziny czasowo niepełnej z powodu migracji rodzica w percepcji młodzieży z MPD. Ważnym celem było przedstawienie podobieństw lub różnic w zakresie percepcji funkcjonowania systemu rodziny przez młodzież z MPD (badaniami objęto rodziny czasowo niepełne z powodu migracji) i młodzież pełnosprawną z rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji. Priorytetem było także ukazanie tych zmiennych (migracyjnych, globalnych, relacyjnych), które wykazują związek ze zrównoważonym i niezrównoważonym typem rodziny czasowo niepełnej w percepcji młodzieży z MPD. Pracy postawiono cel poznawczy i praktyczny.
Książka zawiera badania własne przeprowadzone na terenie Polski Wschodniej (woj. warmińsko-mazurskie, woj. podlaskie, woj. lubelskie, woj. świętokrzyskie, woj. podkarpackie, woj. małopolskie).
Składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy dotyczy MPD, w którym zaprezentowano różne definicje i klasyfikacje. Przybliżono czynniki ryzyka wystąpienia zespołu oraz ukazano funkcjonowanie dziecka z MPD w rodzinie. W rozdziale drugim przedstawiono najważniejsze cechy i zasady myślenia systemowego o rodzinie. Dokonano charakterystyki rodziny jako systemu, kolejno przedstawiono i wyjaśniono: relacje w rodzinie, strategie radzenie sobie ze stresem, Model Kołowy, a także zjawisko bliskości i intruzyjności. Trzeci rozdział poświęcony został problematyce migracji. W tym miejscu zaprezentowano pojęcia i koncepcje wyjaśniające wspomniane zjawisko. Przedstawiono definicje i typy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji, a także opisano sytuację wychowawczą, jaka w nich panuje. Ukazano konsekwencje migracji dla życia rodzinnego. Przybliżono poczucie osamotnienia i sieroctwo młodzieży w rodzinie czasowo niepełnej z powodu migracji. W rozdziale czwartym określono założenia problemowe i ich możliwe rozwiązania hipotetyczne. Zaprezentowano zastosowane w badaniach narzędzia i dokonano charakterystyki grupy. Opisano sposób zbierania danych oraz ich analizy. Rozdział piąty zawiera charakterystykę typów rodzin czasowo niepełnych: zrównoważonych, pośrednich, niezrównoważonych – wyodrębnionych na podstawie Modelu Kołowego. Dokonano analiz porównawczych wyodrębnionych typów rodzin, opierając się na zmiennych: globalnych, relacyjnych, migracyjnych. Porównano także typy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji w percepcji badanej młodzieży (niepełnosprawnej/pełnosprawnej). W rozdziale szóstym przedstawiono wyniki analiz korelacyjnych dla zrównoważonego, pośredniego, niezrównoważonego typu rodzin czasowo niepełnych w percepcji młodzieży z MPD. W rozdziale siódmym opracowano model zrównoważonego systemu rodziny niepełnej wychowującej młodzież z MPD, jak również ukazano wyniki regresji wielozmiennowej i konfirmacyjnej analizy czynnikowej. Książkę kończy ogólne podsumowanie i wnioski dla praktyki wynikające z badań. Implikacje skierowane są zarówno do osób wspomagających rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością, jak i zajmujących się praktyką naukową.
Niniejsza publikacja zawiera treści, które mieszczą się w wymiarze pedagogiki specjalnej, pedagogiki społecznej, psychologii i socjologii.
Książka zawiera badania własne przeprowadzone na terenie Polski Wschodniej (woj. warmińsko-mazurskie, woj. podlaskie, woj. lubelskie, woj. świętokrzyskie, woj. podkarpackie, woj. małopolskie).
Składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy dotyczy MPD, w którym zaprezentowano różne definicje i klasyfikacje. Przybliżono czynniki ryzyka wystąpienia zespołu oraz ukazano funkcjonowanie dziecka z MPD w rodzinie. W rozdziale drugim przedstawiono najważniejsze cechy i zasady myślenia systemowego o rodzinie. Dokonano charakterystyki rodziny jako systemu, kolejno przedstawiono i wyjaśniono: relacje w rodzinie, strategie radzenie sobie ze stresem, Model Kołowy, a także zjawisko bliskości i intruzyjności. Trzeci rozdział poświęcony został problematyce migracji. W tym miejscu zaprezentowano pojęcia i koncepcje wyjaśniające wspomniane zjawisko. Przedstawiono definicje i typy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji, a także opisano sytuację wychowawczą, jaka w nich panuje. Ukazano konsekwencje migracji dla życia rodzinnego. Przybliżono poczucie osamotnienia i sieroctwo młodzieży w rodzinie czasowo niepełnej z powodu migracji. W rozdziale czwartym określono założenia problemowe i ich możliwe rozwiązania hipotetyczne. Zaprezentowano zastosowane w badaniach narzędzia i dokonano charakterystyki grupy. Opisano sposób zbierania danych oraz ich analizy. Rozdział piąty zawiera charakterystykę typów rodzin czasowo niepełnych: zrównoważonych, pośrednich, niezrównoważonych – wyodrębnionych na podstawie Modelu Kołowego. Dokonano analiz porównawczych wyodrębnionych typów rodzin, opierając się na zmiennych: globalnych, relacyjnych, migracyjnych. Porównano także typy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji w percepcji badanej młodzieży (niepełnosprawnej/pełnosprawnej). W rozdziale szóstym przedstawiono wyniki analiz korelacyjnych dla zrównoważonego, pośredniego, niezrównoważonego typu rodzin czasowo niepełnych w percepcji młodzieży z MPD. W rozdziale siódmym opracowano model zrównoważonego systemu rodziny niepełnej wychowującej młodzież z MPD, jak również ukazano wyniki regresji wielozmiennowej i konfirmacyjnej analizy czynnikowej. Książkę kończy ogólne podsumowanie i wnioski dla praktyki wynikające z badań. Implikacje skierowane są zarówno do osób wspomagających rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością, jak i zajmujących się praktyką naukową.
Niniejsza publikacja zawiera treści, które mieszczą się w wymiarze pedagogiki specjalnej, pedagogiki społecznej, psychologii i socjologii.
Książka
-
ISBN:
978-83-8095-047-4
-
Autor:
Anna Gagat-Matuła
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2016
-
Format:
16.5x24.0
-
Liczba stron:
328
-
Oprawa:
Twarda
Inne tytuły z tej serii:
Depresja w praktyce lekarza rodzinnego
49,90
PLN
Żyję z chorobą Parkinsona lekarz radzi
62,00
PLN
Depresja Wyjście z problemu
41,90
PLN
Jak pomyślę tak zrobię
19,90
PLN
Uwolnić się z depresji
42,40
PLN
Depresja w praktyce lekarza POZ
67,30
PLN