Poradnik adresowany jest przede wszystkim do studentów różnych kierunków studiów i poziomów kształcenia (licencjat, magisterium, doktorat). Starałem się w nim poruszyć wszystkie ważniejsze problemy na jakie napotyka osoba, która po raz pierwszy podejmuje trud napisania pracy naukowej. Znajdzie tu więc czytelnik zagadnienia dotyczące::
- plagiatu i zasad odsyłania do literatury wraz z wzorami not bibliograficznych
- wykorzystania biblioteki i ośrodka informacji naukowej
- typów prac naukowych i przykładów ich struktury
- metod naukowych
- technik i narzędzi badawczych
- wymagań edytorskich
- problematyki badawczej zalecanej przez specjalistów
- elementów statystyki z przykładami jej zastosowania
- tworzenia tabel i wykresów oraz innych form graficznych
- innych elementów pomocnych w realizacji programu seminarium dyplomowego i pisania prac naukowych
„Problem metodycznego pisania prac dyplomowych i doktorskich w piśmiennictwie przedstawiany jest wyrywkowo i dość pobieżnie. Natomiast w tej pracy zebrany jest kompleksowo. Zatem redaktor naukowy podjął się bardzo potrzebnego i długo oczekiwanego zadania, jakim jest wypełnienie istniejącej od lat luki wydawniczej dla specjalistów z zakresu szeroko rozumianej kultury fizycznej. Książka jest napisana w sposób zwięzły i przejrzysty, całość pracy zawarta jest na 196 stronicach wraz z aneksem, bogato ilustrowana rycinami i tabelami, a poszczególne rozdziały i podrozdziały są uszeregowane we właściwej tematycznie kolejności” - prof. dr hab. Eugeniusz Bolach
- „Wartością zasadniczą przedstawionej do oceny monografii jest konsekwentne dążenie do znalezienia meritum, czyli środka ciężkości każdego omawianego zagadnienia. Autorzy postawili sobie trud podkreślania i uwypuklania spraw istotnych merytorycznie, redakcyjnie i językowo – mówiąc wprost:: najważniejszych w redakcji prac dyplomowych i naukowych. Słusznym założeniem jest przekonywanie czytelników, aby ocenę realizacji celu pracy uznali za główne kryterium oceny danej pracy naukowej. Zdaniem Autorów równie istotnymi kryteriami są:: ocena adekwatności materiału badawczego i metody badań do założonego celu pracy, jasność prezentacji wyników, ich przedyskutowanie oraz postawienie wniosków. Najobszerniejszym rozdziałem monografii jest rozdział poświęcony metodom badań – technikom i narzędziom badawczym” – prof. dr hab. Krzysztof L. Krzystyniak
Rozdział 1
Renata Mroczek
System biblioteczno-informacyjny AWF w Krakowie (Library-information system ofUniversity School ofPhysical Education in Cracow)
1.1. Biblioteka Główna AWF w Krakowie (The Main Library of AWF in Cracow)
1.2. Zasoby biblioteki i ich udostępnianie (Library resources and their accessibility)
1.3. Źródła elektroniczne i ich udostępnianie (Electronic sources and their accessibility)
1.4. Inne źródła informacji dostępne ze strony WWW biblioteki (wybór)
{Other sources of information accessible at WWW ofthe library (selection))
Rozdział 2
Leszek Korzeniowski
Klasyfikacja nauk i metody badawcze
(Classification of sciences and research methods)
Rozdział 3
Tadeusz Kasperczyk
Typy prac naukowych i ich struktura
(Types of research papers and their structure)
3.1. Typy prac naukowych (Types of research papers)
3.2. Struktura pracy naukowej (T/ie structure of research paper)
Rozdział 4
Tadeusz Kasperczyk
Kolejność pisania pracy (The order ofwriting a paper)
4.1. Od czego zacząć (What to start front)
4.2. Temat pracy, cel, pytania badawcze i hipotezy
(The subject of thepaper, the aim, research questions and hypotheses)
4.3. Odsyłacze - przypisy do literatury i noty bibliograficzne
(References - literature references and bibliographic notes)
Rozdział 5
Tadeusz Kasperczyk
Techniki i narzędzia badawcze (Research techniąues and tools)
Tadeusz Ambroż
Metody badań w sporcie wyczynowym na przykładzie sportów walki (Research methods in professional sport at the example ofcombat sports)
Rozdział 5.2
Wiesław Chwała
Badanie aktywności bioelektrycznej mięśni i siły reakcji podłoża
(Researching bioelectrical activity ofmuscles and the ground reaction force)
5.2.1. Badanie aktywności bioelektrycznej mięśni
(Researching bioelectrical activity ofmuscles)
5.2.2. Pomiary siły reakcji podłoża (Measuring the ground reaction force)
Rozdział 5.3
Dobiesław Dudek
Niektóre wymagania edytorskie i metodologiczne prac magisterskich realizowanych na seminariach w Katedrze Humanistycznych Podstaw Turystyki AWF w Krakowie (Sonie editorial and methodological reąuirements ofMA theses realised at seminars at the Department of Humanistic Foundations ófTourism ofAWF in Cracow)
Rozdział 5.4
Marian Fiedor
Narzędzia pomiaru stosowane w dydaktyce sportu
CMeasurement tools used in sport didactics)
Rozdział 5.5
Adam Jurczak
Rodzaje pytań w badaniach ankietowych i zasady ich formułowania.
Przykłady anki (Types of ąuestions in survey methodology and the rules of theirformulation.
Sample surveys)
5.5.1. Odpowiedzi na pytania w kategoriach jakościowych
(Answers to ąuestions in qualitative categories)
5.5.2. Odpowiedzi na pytania w kategoriach ilościowych
(Answers to ąuestions in quantitative categories)
5.5.3. Zasady formułowania pytań (Rules offormulating ąuestions)
5.5.4. Przykłady wybranych ankiet (Examples of selected surveys)
Rozdział 5.6
Tadeusz Kasperczyk
Badanie i ocena postawy ciała (wad postawy)
(Examination and assessment ofbody posturę (bad posturę)
Adrian Kużdżał, Katarzyna Walicka-Cupryś
Ultradźwiękowy system Zebris do badania postawy ciała i globalnej ruchomości kręgosłupa
(.Zebris ultrasound system for examining body posturę and global spinał mobility).
Rozdział 5.8
Dariusz Mucha
Ocena sprawności fizycznej (Assessment ofphysical efficiency)
Rozdział 5.9
Teresa Mucha
Badanie stóp (Examination offeet)
Rozdział 5.10
Władysław Mynarski, Agnieszka Nawrocka, Michał Rozpara
Wybrane metody i techniki badań aktywności fizycznej
(Selected methods and techniąues ofphysical activity examination)
Rozdział 5.11
Robert Walaszek
Badanie cech morfologicznych, ocena bólu i testy funkcjonalne (Examining morphologicalfeatures, pain assessment and functional tests)
5.11.1. Badanie cech morfologicznych (Examining morphological features)
5.11.2. Ocena bólu (Pain assessment)
5.11.3. Testy funkcjonalne (głównie z zakresu badania czynności narządu ruchu)
(Functional tests (mainly from the field ofexamining the activity ofthe organ
of movement))
Pomiar zakresów ruchów kręgosłupa taśmą centymetrową (Zembaty 1989)
(.Measurement of the ranges of spinał movement with a centimetre tape (Zembaty 1989)).
Pomiar ruchomości kręgosłupa metodą Bankova
(Measurement of the spinał movement with Bankom method)
Rozdział 6
Witold Zych
Statystyka - wybrane zagadnienia (Statistics - selected issues)
Rozdział 7
Wykresy, ryciny i inne formy graficzne prezentacji w pracy
{Charts, figures and other graphic forms of presentation in the paper)
Tabele (tablice) (Tables)
Rozdział 8
Zalecana problematyka badawcza w zakresie nauk kultury fizycznej i promocji zdrowia
(Recotnmended research problems in physical education sciences
and health promotion)
Aneks (Appendix)
Tabele statystyczne (Statistical tables)
Przykłady rozkładów (Examples of distributions)
Siatka centyłowa (Growth chart)
Przykłady opisów statystycznych (Examples of statistical descriptions)
Wymagania edytorskie i zasady oceny prac magisterskich (Editorial reąuirements
and masters theses assessment criteria)
Przykłady pierwszych stron prac dyplomowych (Examples of thesis front pages) ...
Przypisy i skróty (Footnotes and abbreviations)
Cytowanie publikacji w języku rosyjskim (Paper ąuotation in the Russian language)
Znaki korektorskie dla edycji tekstu (Proof-readers marksfor text edition)
- plagiatu i zasad odsyłania do literatury wraz z wzorami not bibliograficznych
- wykorzystania biblioteki i ośrodka informacji naukowej
- typów prac naukowych i przykładów ich struktury
- metod naukowych
- technik i narzędzi badawczych
- wymagań edytorskich
- problematyki badawczej zalecanej przez specjalistów
- elementów statystyki z przykładami jej zastosowania
- tworzenia tabel i wykresów oraz innych form graficznych
- innych elementów pomocnych w realizacji programu seminarium dyplomowego i pisania prac naukowych
„Problem metodycznego pisania prac dyplomowych i doktorskich w piśmiennictwie przedstawiany jest wyrywkowo i dość pobieżnie. Natomiast w tej pracy zebrany jest kompleksowo. Zatem redaktor naukowy podjął się bardzo potrzebnego i długo oczekiwanego zadania, jakim jest wypełnienie istniejącej od lat luki wydawniczej dla specjalistów z zakresu szeroko rozumianej kultury fizycznej. Książka jest napisana w sposób zwięzły i przejrzysty, całość pracy zawarta jest na 196 stronicach wraz z aneksem, bogato ilustrowana rycinami i tabelami, a poszczególne rozdziały i podrozdziały są uszeregowane we właściwej tematycznie kolejności” - prof. dr hab. Eugeniusz Bolach
- „Wartością zasadniczą przedstawionej do oceny monografii jest konsekwentne dążenie do znalezienia meritum, czyli środka ciężkości każdego omawianego zagadnienia. Autorzy postawili sobie trud podkreślania i uwypuklania spraw istotnych merytorycznie, redakcyjnie i językowo – mówiąc wprost:: najważniejszych w redakcji prac dyplomowych i naukowych. Słusznym założeniem jest przekonywanie czytelników, aby ocenę realizacji celu pracy uznali za główne kryterium oceny danej pracy naukowej. Zdaniem Autorów równie istotnymi kryteriami są:: ocena adekwatności materiału badawczego i metody badań do założonego celu pracy, jasność prezentacji wyników, ich przedyskutowanie oraz postawienie wniosków. Najobszerniejszym rozdziałem monografii jest rozdział poświęcony metodom badań – technikom i narzędziom badawczym” – prof. dr hab. Krzysztof L. Krzystyniak
Spis treści
Przedmowa (Preface)Rozdział 1
Renata Mroczek
System biblioteczno-informacyjny AWF w Krakowie (Library-information system ofUniversity School ofPhysical Education in Cracow)
1.1. Biblioteka Główna AWF w Krakowie (The Main Library of AWF in Cracow)
1.2. Zasoby biblioteki i ich udostępnianie (Library resources and their accessibility)
1.3. Źródła elektroniczne i ich udostępnianie (Electronic sources and their accessibility)
1.4. Inne źródła informacji dostępne ze strony WWW biblioteki (wybór)
{Other sources of information accessible at WWW ofthe library (selection))
Rozdział 2
Leszek Korzeniowski
Klasyfikacja nauk i metody badawcze
(Classification of sciences and research methods)
Rozdział 3
Tadeusz Kasperczyk
Typy prac naukowych i ich struktura
(Types of research papers and their structure)
3.1. Typy prac naukowych (Types of research papers)
3.2. Struktura pracy naukowej (T/ie structure of research paper)
Rozdział 4
Tadeusz Kasperczyk
Kolejność pisania pracy (The order ofwriting a paper)
4.1. Od czego zacząć (What to start front)
4.2. Temat pracy, cel, pytania badawcze i hipotezy
(The subject of thepaper, the aim, research questions and hypotheses)
4.3. Odsyłacze - przypisy do literatury i noty bibliograficzne
(References - literature references and bibliographic notes)
Rozdział 5
Tadeusz Kasperczyk
Techniki i narzędzia badawcze (Research techniąues and tools)
Tadeusz Ambroż
Metody badań w sporcie wyczynowym na przykładzie sportów walki (Research methods in professional sport at the example ofcombat sports)
Rozdział 5.2
Wiesław Chwała
Badanie aktywności bioelektrycznej mięśni i siły reakcji podłoża
(Researching bioelectrical activity ofmuscles and the ground reaction force)
5.2.1. Badanie aktywności bioelektrycznej mięśni
(Researching bioelectrical activity ofmuscles)
5.2.2. Pomiary siły reakcji podłoża (Measuring the ground reaction force)
Rozdział 5.3
Dobiesław Dudek
Niektóre wymagania edytorskie i metodologiczne prac magisterskich realizowanych na seminariach w Katedrze Humanistycznych Podstaw Turystyki AWF w Krakowie (Sonie editorial and methodological reąuirements ofMA theses realised at seminars at the Department of Humanistic Foundations ófTourism ofAWF in Cracow)
Rozdział 5.4
Marian Fiedor
Narzędzia pomiaru stosowane w dydaktyce sportu
CMeasurement tools used in sport didactics)
Rozdział 5.5
Adam Jurczak
Rodzaje pytań w badaniach ankietowych i zasady ich formułowania.
Przykłady anki (Types of ąuestions in survey methodology and the rules of theirformulation.
Sample surveys)
5.5.1. Odpowiedzi na pytania w kategoriach jakościowych
(Answers to ąuestions in qualitative categories)
5.5.2. Odpowiedzi na pytania w kategoriach ilościowych
(Answers to ąuestions in quantitative categories)
5.5.3. Zasady formułowania pytań (Rules offormulating ąuestions)
5.5.4. Przykłady wybranych ankiet (Examples of selected surveys)
Rozdział 5.6
Tadeusz Kasperczyk
Badanie i ocena postawy ciała (wad postawy)
(Examination and assessment ofbody posturę (bad posturę)
Adrian Kużdżał, Katarzyna Walicka-Cupryś
Ultradźwiękowy system Zebris do badania postawy ciała i globalnej ruchomości kręgosłupa
(.Zebris ultrasound system for examining body posturę and global spinał mobility).
Rozdział 5.8
Dariusz Mucha
Ocena sprawności fizycznej (Assessment ofphysical efficiency)
Rozdział 5.9
Teresa Mucha
Badanie stóp (Examination offeet)
Rozdział 5.10
Władysław Mynarski, Agnieszka Nawrocka, Michał Rozpara
Wybrane metody i techniki badań aktywności fizycznej
(Selected methods and techniąues ofphysical activity examination)
Rozdział 5.11
Robert Walaszek
Badanie cech morfologicznych, ocena bólu i testy funkcjonalne (Examining morphologicalfeatures, pain assessment and functional tests)
5.11.1. Badanie cech morfologicznych (Examining morphological features)
5.11.2. Ocena bólu (Pain assessment)
5.11.3. Testy funkcjonalne (głównie z zakresu badania czynności narządu ruchu)
(Functional tests (mainly from the field ofexamining the activity ofthe organ
of movement))
Pomiar zakresów ruchów kręgosłupa taśmą centymetrową (Zembaty 1989)
(.Measurement of the ranges of spinał movement with a centimetre tape (Zembaty 1989)).
Pomiar ruchomości kręgosłupa metodą Bankova
(Measurement of the spinał movement with Bankom method)
Rozdział 6
Witold Zych
Statystyka - wybrane zagadnienia (Statistics - selected issues)
Rozdział 7
Wykresy, ryciny i inne formy graficzne prezentacji w pracy
{Charts, figures and other graphic forms of presentation in the paper)
Tabele (tablice) (Tables)
Rozdział 8
Zalecana problematyka badawcza w zakresie nauk kultury fizycznej i promocji zdrowia
(Recotnmended research problems in physical education sciences
and health promotion)
Aneks (Appendix)
Tabele statystyczne (Statistical tables)
Przykłady rozkładów (Examples of distributions)
Siatka centyłowa (Growth chart)
Przykłady opisów statystycznych (Examples of statistical descriptions)
Wymagania edytorskie i zasady oceny prac magisterskich (Editorial reąuirements
and masters theses assessment criteria)
Przykłady pierwszych stron prac dyplomowych (Examples of thesis front pages) ...
Przypisy i skróty (Footnotes and abbreviations)
Cytowanie publikacji w języku rosyjskim (Paper ąuotation in the Russian language)
Znaki korektorskie dla edycji tekstu (Proof-readers marksfor text edition)
Książka
-
ISBN:
978-83-925935-1-5
-
Autor:
Tadeusz Kasperczyk
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2013
-
Format:
165x230 mm
-
Liczba stron:
196
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Podstawy rysunku dla żółtodziobów
39,50
PLN
Toksyczne związki Anatomia i terapia współuzależnienia
26,90
PLN
Cena rynkowa: 39.99 PLN
Przepisy na kaca
21,80
PLN
Medytacja w życiu codziennym
25,00
PLN
Małżeństwo i rodzicielstwo a zdrowie
50,90
PLN
Pokochać siebie i zacząć żyć inaczej
26,60
PLN
Seks dla bystrzaków
29,90
PLN
Toksyczna miłość I jak się z niej wyzwolić
30,90
PLN
Cena rynkowa: 39.99 PLN
Recepta na szczęśliwą rodzinę
30,60
PLN
Wiem co kupuję! Poradnik konsumenta
21,20
PLN
Twój mózg w działaniu
37,00
PLN