-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Fosze
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Rzeszów 2008, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 126 str., oprawa miękka
Autor bazując na własnym doświadczeniu zawodowym postanowił zaprezentować bardzo prosty model muzykoterapii grupowej wspomagającej pracę nad komunikacją dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym, uwzględniającej możliwości percepcyjno-motoryczne takich osób. Drugą propozycją jest „terapia śpiewem „, którą stanowi zestaw zabaw muzyczno-ruchowych przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych z nieharmonijnym rozwojem mowy. Jest to próba integracji wszystkich działań procesu wychowania przedszkolnego dotyczących rozwoju kompetencji językowych, rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci w przedziale wiekowym od 3 do 6 lat.
Książka jest wartościowa merytorycznie, mądra życiowo, potrzebna i pożyteczna społecznie, a przy tym pilnie oczekiwana przez wielu rodziców, a także pedagogów, logopedów i innych terapeutów.
Spis treści
WstępCZĘŚĆ TEORETYCZNO-METODYCZNA
I. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym
1. Dziecięce porażenie mózgowe - definicje i klasyfikacja
2. Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej
3. Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami - metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką
niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym
3.1. Porozumiewanie się osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym - praca nad komunikacją
4. Muzykoterapia w teorii i praktyce
4.1. Muzykoterapia jako metoda wspomagająca pracę nad komunikacją dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym
4.1.1. Kompleksowy charakter oddziaływań muzykoterapeutycznych - Schemat Wielopłaszczyznowego Oddziaływania Terapeutycznego
4.1.2. Program muzykoterapii grupowej - propozycje oddziaływań i cele ich realizacji
4.1.3. Organizacja i tok zajęć - założenia i scenariusze
4.1.4. Przykładowe scenariusze zajęć
II. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych
1. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3. do 6. roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych - terapia śpiewem
1.1. Terapia śpiewem - grupowe zajęcia ortofoniczno-muzyczne (tok zajęć i przykładowe scenariusze)
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Repertuar piosenek i propozycje aktywności
1. A w tym kole
2. Jeśli chcesz bawić się
3. Muzyczna zabawa
4. Moja okrągła buzia
5. Ogród pełen słońca
6. Kołysanie
7. Poranek jak słońce
8. Misie
9. Rzeczka
10. We wrzosowym pokoiku
11. Gdy możesz inaczej
12. Cztery pory roku
13. Jesienny wiatr
14. Podwórko babci Jasi
15. Czas odpocząć już
Książka
-
ISBN:
978-83-88845-98-7
-
Autor:
Mirosław Zalewski