Warszawa 2009, wyd. 2 rozszerzone, format 165 x 235, objętość 211 str., oprawa miękka
Program wychowania przedszkolnego opracowany został zgodnie z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest on wynikiem wieloletnich doświadczeń autorek i wnikliwej obserwacji przedszkolnej rzeczywistości. W programie przyjęto,że dziecko jest aktywnym podmiotem poznającym siebie i swoje możliwości. Treści zostały ułożone spiralnie i koncentrycznie na trzech poziomach wiedzy i umiejętności, ponieważ odpowiada to specyfice rozwoju dziecka, które potrzebuje powrotu do treści wcześniej eksponowanych. Autorko podpowiadają, jakimi sposobami realizować najważniejsze cele edukacji przedszkolnej, zawarte w podstawie programowej. Pokazują, że grupa przedszkolna jest wspólnotą osób uczących się i każde dziecko ma być w niej aktywne. Podpowiadają, jak wspomagać dzieci w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym, estetycznym i etycznym już od najmłodszych lat, aby przygotować je do nauki w szkole.
Zaprezentowane w programie scenariusze zajęć mogą wypełnić cały dzień aktywności dziecka w wieku przedszkolnym lub być częścią realizowanych w danym momencie projektów edukacyjnych. Nauczyciel ma możliwość wprowadzania własnych modyfikacji.
Spis treści
Koncepcje programuCele programu wychowania przedszkolnego
Dobór i układ treści w programie
Jak korzystać z programu ? Wskazówki metodyczne
Treści programowe dla dzieci trzy-pięcioletnich
Treści edukacyjne dla dzieci sześcioletnich
Podstawa programowa
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-02-11209-6
-
Autor:
Jolanta Andrzejewska,Jolanta Wierucka