Poznań 2000. Format 170 x 230, objętość 144 str., oprawa miękka
Praca zawiera materiały metodyczno-organizacyjne oraz zasób zabaw i gier ruchowych, które mogą stanowić pomoc metodyczną dla studentów i nauczycieli, wkraczających w trudny zawód pedagoga. Natomiast doświadczeni pedagodzy, znajdą w niej pomoc i wskazówki dotyczące trudnych spraw związanych z nowym systemem nauczania, nauczaniem zintegrowanym i autorskimi programami nauczania.
Składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy przedstawia teorie dotyczące zabaw, wybrane definicje, cechy charakterystyczne oraz znaczenie zabaw i gier ruchowych i ich różne podziały.
Drugi - dotyczy podstaw metodycznych, związanych z lekcjami wf, zwłaszcza tych, które zawierają elementy zabaw i gier. Autorzy wnikliwie prześledzili dostępne piśmiennictwo, przedstawiając w tym rozdziale tematykę związaną z procesem nauczania, tokami, osnowami, konspektami, metodami nauczania itp.
Trzeci rozdział zawiera opisy różnych zabaw i gier ruchowych, a także przykładowe konspekty lekcji.
Spis treści
1. Teoretyczne aspekty zabaw i gier ruchowych1.1. Wybrane teorie na pochodzenie zabaw
1.2. Cechy charakterystyczne zabaw i gier ruchowych oraz wybrane definicje zabawy
1.3. Funkcje zabawy
1.4. Wychowawcze znaczenie zabaw i gier ruchowych
1.5. Podziały zabaw i gier ruchowych
2. Podstawy metodyczne
2.1. Lekcja wychowania fizycznego z wykorzystaniem zabaw i gier ruchowych
2.2. Proces nauczania i uczenia się zabaw i gier ruchowych
2.3. Cele operacyjne lekcji z wykorzystaniem zabaw i gier ruchowych
2.4. Toki lekcji zabaw i gier ruchowych
2.5. Osnowa i konspekt lekcji
2.6. Komunikacja dydaktyczna (instruowanie - pokaz i objaśnienie)
2.7. Metody nauczania, sposoby organizacji pracy na lekcji i formy prowadzenia zajęć
2.8. Ustawienia nauczyciela i ucznia w zabawach i grach ruchowych
2.9. Przekształcanie (modyfikacje) zabaw i gier ruchowych
2.10. Bezpieczeństwo na lekcji zabaw i gier ruchowych
2.11. Kontrola i ocena ucznia
2.12. Miejsce zabaw i gier ruchowych w podstawach programowych Plan-progran autorski
3. Zabawy i gry ruchowe w świetle reformy systemu edukacji w Polsce
3.1. Zabawy i gry ruchowe w szkole podstawowej (młodszy wiek szkolny)
3.2. Zabawy i gry ruchowe w szkole podstawowej (starszy wiek szkolny)
3.3. Zabawy i gry ruchowe w gimnazjum i liceum
3.4. Wybrane gry drużynowe i gry przygotowujące
3.5. Modyfikacje znanych i tworzenie nowych zabaw i
gier
3.6. Przykładowe konspekty lekcji
Bibliografia
Zestawienie zabaw i gier ruchowych zamieszczonych w skrypcie
Książka
-
ISBN:
83-86336-84-6
-
Autor:
Michał Bronikowski,Radosław Muszkieta