Wrocław 2013, wyd 1, Format 165 x 235, objętość 145 str., oprawa miękka
W dzisiejszych szkołach podstawowych nawet do 80% dzieci ma mniejsze lub większe kłopoty z czytaniem i pisaniem. Kłopoty te wynikają w dużej części
z nieświadomości rodziców. O ile 30 lat temu dzieci kończące pierwszą klasę umiały czytać ze zrozumieniem każdy tekst napisany znanymi im słowami, o tyle teraz trudno w trzeciej klasie znaleźć równie sprawnie czytające dziecko, a dzieci, które słabo literują spotykamy i w szóstej klasie. Ciekawie o przemyśle dyslektycznym pisze w swoim blogu prof. Rocławski.
Proponujemy książkę, która znacznie ułatwi pracę nauczycielom, a dzieciom naukę czytania i pisania.
Autorka jest praktykiem, pedagogiem (uzyskała mianowanie w 1989 roku), skutecznie pomaga osobom dyslektycznym od kilkunastu lat. Współpracuje ze szkołami (prowadziła zajęcia w 150 szkołach głównie dolnośląskich). Książka jest napisana językiem przystępnym, łatwym do zrozumienia także dla rodziców niemających przygotowania pedagogicznego. Wdrażanie proponowanych w niej zasad pomaga w wychowaniu dziecka na samodzielnego, zaradnego człowieka.
Spis treści
Rozdział 1 : Podstawy1.Jak ważne jest czytanie ze zrozumieniem.
2.Czym jest dysleksja i jak sobie z nią poradzić.
3.Jak dochodzi do dysleksji
4.Jak zapobiegać dysleksji.
Rozdział 2 : Jak pomagać
1.Idealne podejście do dziecka.
2.Skuteczna pomoc w kolejnych etapach nauki czytania.
Rodział 3 : Wszytko odwrotnie.
1.Cała masa utrudnień w nauce czytania.
2.Co robią kochający ale nieśmiadomi rodzice.
3.Jak teraz uczyć dziecko czytania.
4.Teksty a zainteresowania dzieci.
5.Woda i żywienie.
6.Prowadzenie wzroku.
7.Docenianie. Zauważanie
8.Szanujmy oczy.
Rozdział 4 : Rodzice pytają
Dodatek: teksty, które czytają rodzice na pierwszych zajęciach.
1.W czy m pomaga szybkie czytanie.
2.List do Macieja.
3.Dysleksja? Nie u mojego dziecka
Książki które polecam..
Książka
-
ISBN:
978-83-937460-0-2
-
Autor:
Joanna Murakowska