Gdańsk 2011, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 528 str., oprawa miękka
Do udzielenia skutecznej pomocy osobom z zaburzeniami mowy niezbędne jest fachowe rozpoznanie problemu na podstawie objawów, wywiadów i odpowiednich badań. Krótko mówiąc: konieczne jest postawienie trafnej diagnozy logopedycznej.
W niniejszym podręczniku logopedzi praktycy przedstawiają hipotezy, koncepcje i modele diagnozy, a także omawiają pomocne narzędzia i sprawdzone metody diagnostyczne. Pokazują, jak dotrzeć do sedna problemu i jak opracować dla pacjenta plan działań naprawczych.
Poszczególne rozdziały dotyczą między innymi diagnozy zaburzeń artykulacji, niepłynności mówienia czy psychogennych zaburzeń mowy, a także terapii dzieci z rozszczepem podniebienia oraz mających trudności w nabywaniu kompetencji komunikacyjnych i borykających się z dysleksją. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów logopedii oraz logopedów pracujących w zawodzie.
Spis treści
WPROWADZENIEROZDZIAŁ 1 ROZWÓJ SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH l KOMUNIKACYJNYCH
ROZDZIAŁ 2 DIAGNOZA ZABURZEŃ ROZWOJU ARTYKULACJI
ROZDZIAŁ 3 DIAGNOZA DYSLEKSJI ROZWOJOWEJ
ROZDZIAŁ 4 DIAGNOZA ROZWOJU MOWY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
ROZDZIAŁ 5 DIAGNOZA WE WCZESNEJ INTERWENCJI LOGOPEDYCZNEJ
ROZDZIAŁ 6 DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA W PRZEBIEGU CHORÓB NEUROLOGICZNYCH U OSÓB DOROSŁYCH
ROZDZIAŁ 7 DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA DZIECKA Z ROZSZCZEPEM WARGI l PODNIEBIENIA
ROZDZIAŁ 8 DIAGNOZA NIEPŁYNNOŚCI MÓWIENIA
ROZDZIAŁ 9 DIAGNOZA PSYCHOGENNYCH ZABURZEŃ MOWY
ROZDZIAŁ 10 DIAGNOZA W LOGOPEDII ARTYSTYCZNEJ
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-206-3
-
Redaktor:
Czaplewska Ewa, Milewski Stanisław