-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Doświadczenia płynące z wieloletniej praktyki logopedycznej Autora, wsparte wiedzą zdobytą dzięki językoznawstwu kognitywnemu, przyczyniły się do innego nieco spojrzenia na zjawisko zaburzeń płynności mówienia u osób jąkających się w różnym wieku. Zaburzenia mówienia o charakterze jąkania odznaczają się podobną częstością występowania we wszystkich grupach wiekowych.
Jest to wnikliwe opracowanie na temat jąkania się dzieci, młodzieży i dorosłych w ujęciu logopedycznym i neurologopedycznym. Książka zawiera obszerną relację ze studiów nad literaturą przedmiotu, autorskie ujęcie problematyki zaburzeń realizacji jednostek mowy (głoska, sylaba, wyraz, fraza, zdanie) przez jąkających się oraz wybrane wyniki badań przeprowadzonych przez autora w tym zakresie. Ważne miejsce zajmuje rozdział poświęcony diagnozie i terapii osób jąkających się.
Książka jest adresowana do logopedów, neurologopedów, psychologów i pedagogów, lekarzy studentów logopedii, neurologopedii, medycyny, psychologii i pedagogiki, ale także językoznawców oraz wszystkich zainteresowanych problemem jąkania.
Spis treści
Rozdział 1. REALIZACJA PŁYNNEGO MÓWIENIA W PROCESIE HABITUACJI – ASPEKTY KOGNITYWNE1.1. Automatyzacja ścieżki kognitywnej aktu komunikacji
1.2. Płynność mówienia a komunikacja
1.3. Rozwojowa niepłynność mówienia a jąkanie wczesnodziecięce
Rozdział 2. DYSFUNKCJE W AKWIZYCJI JĘZYKA
2.1. Językoznawstwo kognitywne a akwizycja języka
2.2. Kognitywno-lingwistyczne podejście do zaburzeń płynności mówienia o charakterze jąkania
Rozdział 3. ETIOLOGIA JĄKANIA, DIAGNOSTYKA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA JĄKAJĄCYCH SIĘ
3.1. Etiologia jąkania
3.2. Diagnoza jąkających się
3.3. Terapia jąkających się
Rozdział 4. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ PROTOTYPOWO ZABURZONEJ, NIEPŁYNNEJ REALIZACJI JEDNOSTEK MOWY I OBJAWÓW POZAJĘZYKOWYCH
4.1. Problematyka badań i hipotezy empiryczne
4.2. Metody badań
4.3. Procedura badań – zmienne i charakterystyka badanych
Rozdział 5. WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH NAD PROTOTYPOWOŚCIĄ JĄKANIA SIĘ W ODPOWIEDNICH GRUPACH WIEKOWYCH ZE WSKAZANIEM NA APLIKACJĘ
5.1. Opis badań statystycznych
5.2. Porównanie frekwencji występowania niepłynnej realizacji jednostek mowy i innych symptomów jąkania na tle grup wiekowych
5.3. Ocena występowania innych objawów i zjawisk poza językowych towarzyszących jąkaniu
Podsumowanie. Bibliografia. Spis tabel. Aneks
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-878-3
-
Autor:
Mieczysław Chęciek
-
Wydanie:
3
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
232
-
Oprawa:
miękka