Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Reid Gavin, Wearnmouth Janice
Waga produktu: 1.200 kg
Wysyłka od: 10.50 PLN
Wydawca: GWP


Gdańsk 2008, wyd 1, Format 170 x 240, objętość 544 str., oprawa twarda

Dysleksja. Teoria i praktyka dostarcza informacji na temat najnowszych koncepcji dotyczących dysleksji oraz nauczania czytania i pisania. Jak wskazuje sam tytuł, książka składa się z dwóch części. W pierwszej z nich przedstawiono teoretyczne wyjaśnienie zagadnień związanych z etiologią, diagnozą i terapią dysleksji oraz pracą z uczniem dyslektycznym. W części drugiej autorzy wskazują, w jaki sposób wykorzystać te koncepcje teoretyczne w praktyce. Wyjaśniają wiele trudności, których doświadczają dzieci z dysleksją ucząc się czytać i pisać. Wskazują również problemy i wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć pracujący z nimi nauczyciele czy psycholodzy.


Spis treści

CZĘŚĆ I. TEORIA
1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia
2. Neurobiologia dysleksji
3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji
4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji:: od teorii do praktyki
5. Procesy wzrokowe
6. Model równowagi półkulowej i dysleksja
7. Dysleksja:: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania
8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych
CZĘŚĆ II. PRAKTYKA
9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki
10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania
11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej
12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego
13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego:: odpowiedź na wyzwania
14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego
15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania:: wyzwania na poziomie szkoły średniej
16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych
17. Metody poznawcze w dysleksji:: style uczenia się i umiejętność myślenia
18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami
19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania
20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu
21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania:: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks nazwisk


Książka

  • ISBN: 

    978-83-89574-59-6

  • Autor: 

    Reid Gavin

  • Redaktor: 

    Wearnmouth Janice

Inne tytuły z tej serii: