Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń Autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy. Z pozycji praktyków, Autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić.
W książce zostały poruszone problemy rzadko omawiane w literaturze logopedycznej. Zasadniczym jej celem jest ułatwienie logopedom - praktykom diagnozy i planowania terapii dzieci afatycznych.
Spis treści
WstępRozdział I – Niedokształcenie rozwoju mowy o typie afazji czy…?
Rozdział II – Specyfika zaburzeń mowy i ogólna charakterystyka psychologiczna dzieci afatycznych.
Rozdział III – Warunki prawidłowej diagnozy dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i sposoby jej przeprowadzania.
Budowa AFA-Skali.
AFA-Skala – materiał do badania.
AFA- Skala – Karta zapisu mowy dziecka.
AFA- Protokół badania mowy.
Słowniczek.
Bibliografia.
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-094-0
-
Autor:
Anna Paluch,Elżbieta Drewniak-Wołosz,Lucyna Mikosza
-
Wydanie:
5
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
200 x 290
-
Liczba stron:
96
-
Oprawa:
miękka