Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń Autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy. Z pozycji praktyków, Autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić.
W książce zostały poruszone problemy rzadko omawiane w literaturze logopedycznej. Zasadniczym jej celem jest ułatwienie logopedom - praktykom diagnozy i planowania terapii dzieci afatycznych.
Spis treści
WstępRozdział I – Niedokształcenie rozwoju mowy o typie afazji czy…?
Rozdział II – Specyfika zaburzeń mowy i ogólna charakterystyka psychologiczna dzieci afatycznych.
Rozdział III – Warunki prawidłowej diagnozy dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i sposoby jej przeprowadzania.
Budowa AFA-Skali.
AFA-Skala – materiał do badania.
AFA- Skala – Karta zapisu mowy dziecka.
AFA- Protokół badania mowy.
Słowniczek.
Bibliografia.
Parametry
-
Tytuł:
Afa-skala Jak badać mowę dziecka afatycznego?
-
ISBN:
9788382940183
-
Autor:
Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz, Lucyna Mikosza
-
Rok wydania:
2022
-
Numer wydania:
6
-
Liczba stron:
96
-
Szerokość produktu:
20
-
Wysokość produktu:
29
-
Okładka:
miękka