Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Hilarie Cash Kim McDaniel,
Waga produktu: 0.280 kg
EAN: 9788372789815
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Media Rodzina

Gry komputerowe to świetna rozrywka, ale dziecko może się od nich uzależnić - wpaść w nałóg. Jak do tego nie dopuścić? Autorzy definiują, jakie gry są odpowiednie dla poszczególnych grup wiekowych, jak oddziałują na rozwój dziecka, mówią, co robić, gdy dziecko zbyt długo siedzi przed komputerem, kiedy powiedzieć 'dość" i dlaczego. Bardzo potrzebna książka.

,,Niestety zbyt rzadko zastanawiamy się nad tym, że tzw. nowe technologie, które tak bardzo ułatwiają nam codzienne życie, bez których nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania, mogą jednocześnie stanowić poważne zagrożenie. Zagrożenie to dotyczy najbardziej młodego pokolenia, a konkretnie tych młodych ludzi, których my dorośli, nie nauczyliśmy korzystać z  komputera czy z telefonu komórkowego w sposób bezpieczny i rozsądny.
Hilarie Cash i Kim McDaniel to wybitni specjaliści leczenia uzależnień, którzy w swojej książce opisują zagrożenia wynikające z niewłaściwego korzystania z gier komputerowych przez dzieci i młodzież. Podają objawy, które powinny zaniepokoić i umożliwić identyfikację pojawiającego się problemu oraz podpowiadają rodzicom co można zrobić, żeby zapobiec niekorzystnemu rozwojowi sytuacji.
Szczególnie gorąco polecam książkę tym rodzicom, którzy  chcieliby pomóc swoim dzieciom w uczeniu się rozsądnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii" dr med. Bohdan T. Woronowicz

Spis treści

WPROWADZENIE
SŁOWO WSTĘPNE
PODZIĘKOWANIA
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. DEFINICJA UZALEŻNIENIA OD GIER
Natura uzależnień
Analiza
Podatność dziecka na krzyżowe
Objawy i ocena stopnia zaawansowania uzależnienia
Uzależnienia krzyżowe
Wnioski

ROZDZIAŁ 2. SOMATYCZNE I PSYCHICZNE ODDZIAŁYWANIE GIER
Zagrożenie dla zdrowi
Zagrożenia dla zdrowia psychicznego i zaburzenia współistniejące
Czy dzięki grom komputerowym dziecko staje się mądrzejsze?
Umiejętność uczenia się
Miłość i rozwój świadomości
Rozwój kompasu moralnego
Wiara w siebie i umiejętności społeczne
Zachowania prospołeczne
Czy z grania na komputerze są jakieś korzyści?

ROZDZIAŁ 3. USTALAMY GRANICE - CZY „TO TYLKO GRA”?
Krok pierwszy - pozytywne nastawienie
Krok drugi - spotkanie rodzinne
Krok trzeci - logiczne następstwa
Krok czwarty - egzekwowanie
Ochłonięcie
ROZDZIAŁ 4. NIEMOWLĘTA (OD NARODZIN DO DRUGIEGO ROKU ŻYCIA)
Monitor komputera opiekunem dziecka
Skuteczne utrwalanie zasad?
Marketing dla niemowląt i małych dzieci
Co mogą zrobić rodzice?

ROZDZIAŁ 5. WCZESNE DZIECIŃSTWO (2 DO 6 LAT)
Napady złości i zachowania agresywne
Elektronika zamiast smoczka
Natychmiastowa nagroda
Cybernetyczny Wojtek i cybernetyczna Marysia
Szczególnie do rodziców chłopców
Marketing gier kierowany do przedszkolaków
145 Co mogą zrobić rodzice?
ROZDZIAŁ 6. LATA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Wasze dziecko a stres
Opóźnienie rozwoju emocjonalnego
Upośledzenie umiejętności społecznych
Prześladowanie i bycie prześladowanym
Plaga otyłości
Co mogą zrobić rodzice?

ROZDZIAŁ 7. WIEK DOJRZEWANIA
Brak snu
Wyobcowanie
Presja rówieśników w sieci
Agresja
Nagabywania o charakterze seksualnym
Co mogą zrobić rodzice?

ROZDZIAŁ 8. UZALEŻNIENIE OD GIER U DOROSŁYCH DZIECI
Groźby - agresja wobec innych i autoagresja
Co mogą zrobić rodzice?

ROZDZIAŁ 9. INTERWENCJA KRYZYSOWA
Internet a seks
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
NOMENKLATURA
Platformy
Gry i ich rodzaje
Terminologia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7278-981-5

  • Autor: 

    Hilarie Cash Kim McDaniel

  • Rok wydania: 

    2014

  • Format: 

    145 x 205 mm

  • Liczba stron: 

    224

  • Oprawa: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss