Problematyka metod dydaktycznych stosowanych w polskich szkołach wyższych, a zwłaszcza uczelniach kształcących kadry nauczycielskie, miała zawsze kluczowe znaczenie dla doskonalenia jakości procesu dydaktyczno-wychowawczego na każdej uczelni akademickiej. Jednak w ostatnich dekadach problematyka ta była raczej niedoceniania w badaniach pedagogów (dydaktyków). Stąd też prezentowana praca ma duże znaczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne.
Na wysoką ocenę zasługują rozważania na temat założeń dydaktyki ogólnej, zarówno tradycyjnej, jak i nowych orientacji oraz autorska propozycja klasyfikacji metod dydaktycznych stosowanych w szkole wyższej, a także przegląd badań empirycznych nad procesem dydaktycznym w szkole wyższej. O solidności autorki może świadczyć fakt, iż każda z obserwowanych podczas wykładów i ćwiczeń metod została poddana wszechstronnej charakterystyce z uwzględnieniem aktualnych zasad dydaktyki ogólnej.
(Z recenzji prof. zw. dr. hab. Józefa Kuźmy)
Analiza literatury pedagogicznej traktującej o procesie nauczania akademickiego oraz zagadnienia metodologiczne poprzedzają prezentację wyników ankiety skierowanej do młodzieży akademickiej. Studenci oceniali w niej wykłady i ćwiczenia pod kątem własnej aktywności oraz komentowali sposób prowadzenia zajęć przez pracowników dydaktycznych. Wnioski z badań oraz postulaty odnoszące się do wykładów, ćwiczeń oraz osoby nauczyciela akademickiego mogą okazać się pomocne w pracy ze studentami.
Książka
-
ISBN:
978-83-277-0165-7
-
Autor:
Katarzyna Szewczuk
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2014
-
Format:
15.6x23.2cm
-
Liczba stron:
304
-
Oprawa:
Miękka