-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 128 str., oprawa miękka
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.
[…] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje.
Spis treści
Wstęp (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk)Magdalena Kleszcz
Rozdział I. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości
Problematyka wartości w naukach społecznych
Funkcjonowanie pojęcia wartości w ujęciu filozoficznym
Pojęcie wartości w socjologii
Psychologiczne rozumienie wartości
Pedagogika wobec wartości
Wartościowanie jako proces
Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań
Dorastanie a kryzys w wartościowaniu
Małgorzata Łączyk
Rozdział II. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym
O fenomenie samotności w filozofii
Psychologia i pedagogika o samotności i osamotnieniu
na tle osobowościowym i socjokulturowym
Rodzaje samotności jako przyczynek ustalenia wykładni
rozumienia jej istoty
Rodzaje i typy samotności
Samotność jako konsekwencja deficytu w sferze potrzeb
Koincydencja samotności z twórczością jako naczelną kategorią
wartościowego życia
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział III. Metodologia badań własnych
Założenia teoretyczne i metodologiczne badań
Przedmiot i cele badań naukowych
Problemy badawcze
Metoda i technika prowadzenia badań
Opis narzędzi badawczych wykorzystanych w badaniach własnych
Polska adaptacja Value Survey Miltona Rokeacha
autorstwa Piotra Brzozowskiego
Kwestionariusz do Badania Kryzysu w Wartościowaniu
autorstwa Piotra Olesia
Procedura badań i charakterystyka badanych
Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział IV. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży
na podstawie analizy wypowiedzi badanych
Licealiści w recepcji własnej – prezentacja samoopisu badanych
Wartości deklarowane przez licealistów podczas wywiadów
Zróżnicowanie preferencji wartości wśród badanych na podstawie
skali Miltona Rokeacha
Kryzys w wartościowaniu na podstawie Kwestionariusza
do Badania Kryzysu w Wartościowaniu Piotra Olesia
Pasje badanej młodzieży
Pasje młodzieży jako wartość i wykładnia wartości
Obecność innych i ich znaczenie
Samotność jako element doświadczenia życiowego badanych
Podsumowanie i wnioski końcowe (Magdalena Kleszcz,
Małgorzata Łączyk)
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-120-6
-
Autor:
Magdalena Kleszcz,Małgorzata Łączyk