-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Autorka pracy włożyła ogromny wysiłek, aby zebrać i uporządkować problemy związane z powszechną edukacją muzyczną w Polsce oraz nadać im nowy wymiar. Zrozumienie problematyki, rozległa wiedza autorki – zapewne związana z rzetelnym przygotowaniem muzycznym i pedagogicznym – sprawiają, że książka jest bogatym źródłem wiedzy o kształtującej się nowej subdyscyplinie pedagogicznej, jaką jest pedagogika muzyki. Piszącej te słowa wydawało się niegdyś, że stworzenie takiej pracy przerasta możliwości jednego autora, jednak okazuje się, że stało się to możliwe. Z recenzji dr hab. Małgorzaty Suświłło, prof. UWM
Lektura pracy budzi szacunek i uznanie za ogrom wiedzy przekazywanej w sposób usystematyzowany przez Autorkę. Struktura pracy i podział materiału treściowego są przejrzyste i logiczne. W poszczególnych rozdziałach i podrozdziałach Autorka omawia kolejno zagadnienia z obszaru wyznaczonego tytułem pracy. Czyni to jasno i klarownie, posiłkując się bogatym materiałem źródłowym. I na to chciałbym zwrócić szczególną uwagę. Imponują ... skala i zakres korzystania z różnych opracowań naukowych, prac badawczych i ich wyników, z wyraźną przewagą najnowszych opracowań i doniesień naukowych opublikowanych w kraju i za granicą. Świadczy to o znakomitej orientacji Autorki w literaturze przedmiotowej i stanie badań nad omawianą problematyką, a równocześnie czytelnikowi dostarcza bogatej wiedzy o dotychczasowym dorobku naukowym w zakresie pedagogiki muzyki. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jerzego Kurcza
Spis treści
Rozdział IŹródła pedagogiki muzyki i jej miejsce wśród nauk o wychowaniu
1.1. Filozoficzne źródła powszechnego kształcenia muzycznego
1.2. Praktyka pedagogiczna jako źródło wiedzy teoretycznej
o powszechnym kształceniu muzycznym
1.2.1. Naukowe uzasadnienia dla powszechnej edukacji muzycznej
1.3. Pedagogika muzyki w systemie nauk
1.3.1. Przedmiot badań prowadzonych w obszarze pedagogiki muzyki
1.4. Metodologia i metodyka badań w pedagogice muzyki
Rozdział II
Badania nad powszechnym kształceniem muzycznym
2.1. Badania nad rozwojem muzycznym
2.2. Badania nad zdolnościami muzycznymi
2.3. Rozwój dyspozycji umysłowych i fizycznych w związku
z kształceniem muzycznym
2.4. Preferencje muzyczne dzieci i młodzieży
2.5. Emocjonalny aspekt powszechnego kształcenia muzycznego
2.6. Skuteczność nauczania muzyki w szkolnictwie ogólnokształcącym
2.7. Nauczyciel muzyki w przedszkolach i szkołach ogólnokształcących
2.8. Koncertowa edukacja muzyczna
Rozdział III
Teoretyczne podstawy powszechnego kształcenia muzycznego
3.1. Pojęcia w obszarze pedagogiki muzyki
3.2. Kształcenie i wychowywanie muzyką jako podstawowa kategoria
myślenia o powszechnym kształceniu muzycznym
3.3. Podstawowe założenia teorii powszechnego kształcenia muzycznego
3.4. Cele powszechnego kształcenia muzycznego
3.5. Treści powszechnego kształcenia muzycznego
3.6. Formy i metody realizacji powszechnego kształcenia muzycznego
3.7. Uwarunkowania procesu powszechnego kształcenia muzycznego
3.8. Kształcenie i wychowywanie muzyką jako źródło
wszechstronnego rozwoju
3.8.1. Kształcenie zdolności muzycznych w kontekście ogólnego rozwoju
umysłowego
3.8.2. Kształtowanie osobowości ucznia w procesie kształcenia
muzycznego
3.8.3. Rozwijanie motywacji w procesie kształcenia muzycznego
3.8.4. Kształtowanie emocjonalności w procesie kształcenia muzycznego
3.8.5. Rozwijanie kreatywności w procesie kształcenia muzycznego
3.8.6. Kształtowanie postaw społecznych w procesie kształcenia
muzycznego
3.9. Kształcenie i wychowywanie muzyką w profilaktyce i terapii zaburzeń
rozwojowych
3.9.1. Nauczyciel muzyki wobec wiedzy o rozwoju ogólnym
i muzycznym dziecka
Rozdział IV
Pozaszkolne kształcenie muzyczne
4.1. Równoległe kształcenie muzyczne jako forma spędzania wolnego czasu
4.2. Miejsce koncertów muzyki artystycznej dla dzieci i młodzieży
na współczesnej mapie kulturalnej Polski i wybranych krajów świata
4.3. Media w kreowaniu postaw dzieci i młodzieży wobec muzyki
Rozdział V
Systemy powszechnej edukacji muzycznej w niektórych krajach Europy i świata
5.1. Próba klasyfikacji systemów powszechnego kształcenia muzycznego
5.2. Wybrane systemy powszechnego kształcenia muzycznego
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-881-6
-
Autor:
Wiesława Aleksandra Sacher
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
150x230 mm
-
Liczba stron:
320
-
Oprawa:
Miękka