X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.PWN
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2012, wydanie 3, format 145 x 205, objętość 228 str., oprawa miękka
Książka Piageta, należąca do kanonu psychologii, to podstawowa lektura dotycząca rozwoju mowy i myślenia dziecka. Wybitny francuski autor krok po kroku przedstawia zmiany zachodzące w mowie dziecka, wyróżniając określone typy i stadia rozwoju mowy w powiązaniu ze zmianami w obrębie myślenia.
Przedstawione w tej książce propozycje badawcze nad rozwojem mowy i funkcji poznawczych, znane jako "teoria Piageta", pozostają ciągle w kręgu zainteresowań psychologów zajmujących się rozwojem człowieka i psychologią poznawczą, a także psycholingwistów i pedagogów.
Spis treści
Rozdział pierwszyFunkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich
I. Materiał
1. Przykład uzyskanych wypowiedzi
2. Klasyfikacja mowy dziecka
3. Powtarzanie (echolalia)
4. Monologowanie
5. Monologowanie zbiorowe
6. Informowanie przystosowane
7. Krytykowanie i drwiny
8. Rozkazy, prośby, groźby
9. Pytania i odpowiedzi
II. Wyniki
10. Pomiar egocentryzmu
11. Wnioski
12. Dalsze wyniki i hipotezy robocze
Rozdział drugi
Typy i stadia rozmów między dziećmi w wieku od lat 4 do 7
1. Sprawdzanie współczynnika egocentryzmu
2. Typy rozmów między dziećmi
3. Stadium i. Monolog zbiorowy
4. Stadium II. Pierwszy typ: Powiązanie z działaniem każdego
5. Stadium II A. Drugi typ: Współdziałanie w dziafaniu albo w myśleniu nieabstrakcyjnym
6. Stadium III A, Współdziałanie w myśleniu abstrakcyjnym
7. Stadium U B. Pierwszy typ: Kłótnia
8. Stadium II B. Drugi typ: Dyskusja pierwotna
9. Stadium 111 B, Dyskusja prawdziwa
10. Wnioski
Rozdział trzeci
Rozumienie się wzajemne i wyjaśnienia siowne między rówieśnikami
od 6 do 8 lat
1. Technika eksperymentalna
2. Opracowanie materiałów
3. Wyniki liczbowe
4. Egocentryzm w wyjaśnieniach udzielanych dziecku przez dziecko
5. Pojęcia porządku i przyczyny w relacji sprawozdawców
6. Czynnik rozumienia
7. Zakończenie. Kwestia stadiów i dążenie do obiektywności historyjek opowiadanych przez dzieci innym dzieciom
Rozdział czwarty
Niektóre właściwości rozumienia słownego u dzieci w wieku od 9 do 11 lat
1. Synkretyzm słowny
2. Synkretyzm rozumowania
3. Potrzeba uzasadnienia za wszelką cenę
4. Synkretyzm rozumienia
5. Wnioski
Rozdział piąty
Pytania dziecka sześcioletniego
I. Pytania „dlaczego?"
1. Główne typy pytań „dlaczego?"
2. Pytania ..dlaczego odnoszące się do wyjaśnienia przyczynowego". Wstęp i klasyfikacja według treści
3. Struktura pytań „dlaczego odnoszących się do wyjaśnienia"
4. Pytania „dlaczego odnoszące się do motywacji"
5. Pytania „dlaczego odnoszące się do uzasadnienia"
6. Wnioski
II. Pytania nie mające formy „dlaczego?"
7. Klasyfikacja pytań Del. nie mających formy „dlaczego?"
8. Pytania odnoszące się do wyjaśnienia przyczynowego
9. Pytania dotyczące realności i historii
10. Pytania dotyczące czynności ludzkich i pytania dotyczące reguł
11. Pytania odnoszące się do klasyfikacji i liczenia
III. Wyniki
12. Wyniki statystyczne
13. Schyłek przedprzyczynowości
14. Zakończenie. Kategorie albo funkcje logiczne myślenia dziecka 7-ietniego
Dodatek
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-01-14478-4
-
Autor:
Jean Piaget
Inne tytuły z tej serii:
Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej
32,13
PLN
Fenomen sekt
22,89
PLN
W trosce o wychowanie w szkole
36,75
PLN
Ku kulturowej koncepcji pedagogiki
28,00
PLN
Aksjologia w kształceniu pedagogów
17,00
PLN
Szkoła w świecie współczesnym
30,00
PLN
Homo socjologicus w strukturze wartości
15,00
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...