-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Akademickie i Profesjonalne
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2008, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 260 str., oprawa miękka
Podręcznik dla studentów wszystkich wydziałów pedagogicznych oraz nauczycieli akademickich przygotowujących studentów do zawodu nauczycielskiego, zgodny ze standardami kształcenia na kierunkach pedagogicznych.
Uwzględnia kulturowo-społeczny kontekst pracy nauczyciela, przemiany funkcji zawodowych (intelektualizacja, informatyzacja), potrzeby edukacyjne młodzieży i jej współczesny wizerunek kulturowo-osobowy. Umożliwia nie tylko przyswojenie odpowiedniej teorii, ale także kształtowanie potrzeby i umiejętności dokonywania obserwacji własnej pracy, refleksji nad nią, samodzielnego tworzenia nowej wiedzy i nowych sprawności na podstawie już zdobytych kwalifikacji, kształtowania umiejętności definiowania i rozwiązywania sytuacji edukacyjnych.
''Autorka sięgnęła do takiego sposobu zaprezentowania pedeutologii, który (...) wyzwala samodzielne konstruowanie koncepcji nauczyciela, jego kształcenia i pracy. Jest to udany przykład zaproszenia czytelników do podmiotowego uczestniczenia w projekcie konstruowania wiedzy o nauczycielu, a jednocześnie dowód na to, że podręcznik akademicki, jakkolwiek wpisany w system, nie musi być czynnikiem kolonizowania umysłów i źródłem <>. (...) treści podręcznika mogą stać się podstawą rozważnych decyzji w sprawach polityki oświatowej na poszczególnych szczeblach administracji: od gminy do ministerstwa. Lektura tej książki wskazuje, że próby uczynienia z nauczyciela funkcjonariusza państwowego (ze wszystkimi tego konsekwencjami) nie znajdują podstaw w żadnej koncepcji tego zawodu''.
Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego
Spis treści
1. Pedeutologia – znaczące fakty genezy i historii2. Nauczyciel – ujęcia osobowościowe, zawodowe funkcje
3. Kształcenie nauczycieli
4. Koncepcje kształcenia nauczycieli
5. Kształcenie teoretyczne i praktyczne nauczycieli
6. Natura działania pedagogicznego
7. Profesjonalizm nauczyciela
8. Dylematy bycia nauczycielem
9. Rozwój zawodowy nauczyciela
10. Tożsamość zawodowa polskich nauczycieli
Bibliografia. Indeks osób. Indeks rzeczowy
Książka
-
ISBN:
978-83-605-0127-6
-
Autor:
Henryka Kwiatkowska