Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Elżbieta Chromiec,
Waga produktu: 0.200 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 7.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2006,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 108 str., oprawa miękka

Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej.

Główną oś tematyczną współtworzą zagadnienia wielo-, między- i transkulturowości, które coraz dobitniej określają parametry funkcjonowania grup i jednostek we współczesnym świecie.

Książką mogą być zainteresowani badacze, dydaktycy oraz studenci takich dyscyplin, jak: pedagogika, edukacja międzykulturowa, socjologia i psychologia relacji międzykulturowych, filologia germańska, kulturoznawstwo i antropologia oraz filozofia.

Spis treści

Wstęp
I. Drogi i bezdroża metodologii
1. Recepcja idei action research w pedagogice niemieckiej, austriackiej i polskiej
2. Spór o hermeneutykę międzykulturową
3. Glottodydaktyka a problem międzykulturowości
4. Dziecko wobec obcości kulturowej (studium emiryczne)
II. Perspektywy poznawcze i praktyczne
1. Międzykulturowość, wielokulturowość i transkulturowość jako wartości w nauczaniu języków obcych
2. Między narracją a animacją. O bestsellerze Dietricha Schwanitza Bildung. Alles, was man wissen muss
3. Kulturowy wymiar globalizacji jako temat refleksji naukowej w Niemczech
4. Otwartość czy skuteczność? O kompetencji międzykulturowej w humanistyce i ekonomii

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-796-5

  • Autor: 

    Elżbieta Chromiec

Inne tytuły z tej serii: