-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 96 str., oprawa miękka
Monografia „Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej” ma charakter historyczno – pedagogiczny. Składa się ona z trzech rozdziałów o układzie chronologiczno - problemowym. Rozdział pierwszy daje wgląd w uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji politycznej i gospodarczej kraju, ówczesnych kwestii ludnościowych oraz problemów występujących w szkolnictwie powszechnym. Rozdział drugi poświęcony jest omówieniu funkcjonowania kształcenia początkowego w dwudziestoleciu międzywojennym. Przedstawieni są uczniowie i inni uczestnicy nauczania elementarnego oraz pracujący na tym szczeblu szkolnym nauczyciele. Ponadto ukazane są formy organizacyjne nauczania początkowego, jego cele i zadania, treści oraz stosowana metodyka pracy i wykorzystywane środki dydaktyczne. W rozdziale trzecim na tle polityki Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, dotyczącej doboru podręczników szkolnych, analizie poddane zostają elementarze porozbiorowe, wykorzystywane do nauki czytania i pisania w II Rzeczypospolitej. Wnioski z dokonanych badań znajdują się w zakończeniu.
Spis treści
WstępUwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej
Sytuacja polityczna i gospodarcza kraju
Problemy ludnościowe
Struktura społeczno-zawodowa ludności, zaniedbania edukacyjne, model rodziny
Społeczeństwo wielonarodowe, wielokulturowe i wieloreligijne
Problemy w szkolnictwie powszechnym
Stan edukacji początkowej w dwudziestoleciu międzywojennym
Uczniowie i inni uczestnicy edukacji początkowej
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Formy organizacyjne nauczania początkowego
Cele i zadania edukacji początkowej
Treści kształcenia początkowego
Metodyka pracy i środki dydaktyczne w nauczaniu początkowym
Funkcjonowanie elementarzy odziedziczonych po zaborcach w szkolnictwie międzywojennym
Polityka Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego dotycząca doboru podręczników szkolnych
Elementarze ujęte w spisie podręczników szkolnych
Elementarze nieujęte w spisie podręczników zatwierdzonych do użytku szkolnego
Samouczek
Zakończenie
Aneksy
Wykaz ilustracji
Wykaz źródeł i opracowań
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-099-2
-
Autor:
Katarzyna Barbara Kochan