-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.UMCS
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Podręcznik do wykładów i ćwiczeń z Podstaw dydaktyki wychodzi naprzeciw wymaganiom, jakie stawia się studentom – przyszłym nauczycielom w zakresie wiedzy dydaktycznej. Zawiera koncepcje kształcenia nauczycieli wraz z ich praktycznymi implikacjami, w których poruszane są szczegółowe zagadnienia o charakterze pedeutologicznym oraz odwołujące się do współczesnych koncepcji kształcenia nauczycieli. Jego istotnym novum jest opracowanie i dobór treści zgodnie z obowiązującym standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 25 lipca 2019 roku. Oprócz teorii z zakresu dydaktyki ogólnej, przedstawionej na sposób kompendium, podręcznik ma część praktyczną w postaci scenariuszy zajęć ze studentami oraz kart pracy do wykorzystania na ćwiczeniach lub konwersatoriach. Zaproponowane w nim strategie, metody nauczania–uczenia się i formy pracy bazują przede wszystkim na aktywności studenta, wykorzystują nauczanie hybrydowe, myśl konstruktywistyczną oraz nauczanie wyprzedzające. Zajęcia praktyczne realizowane na podstawie scenariuszy z podręcznika sprzyjają nabywaniu przez studentów kompetencji kluczowych, niezbędnych w procesie uczenia się przez całe życie, zwłaszcza rozumienia i tworzenia informacji, kompetencji cyfrowych, osobistych i społecznych oraz świadomości i ekspresji kulturalnej. Podręcznik uwzględnia najnowszą wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i dydaktyczną dotyczącą procesu kształcenia i wychowania, popartą badaniami własnymi autorki, a także jej wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej ze studentami i czynnymi zawodowo nauczycielami.
Spis treści:
Wprowadzenie 9
Część I. Założenia formalne kształcenia nauczycieli w Polsce 13
1. Przygotowanie studentów kandydatów na nauczycieli w zakresie przedmiotu Podstawy dydaktyki wg standardu kształcenia przygotowującego
do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 25.07.2019 r. 13
2. Rozkład treści przedmiotu Podstawy dydaktyki ze względu na formę realizacji 17
Część II. Teoria i praktyka realizacji standardu kształcenia przygotowującego
do zawodu nauczyciela w zakresie Podstaw dydaktyki 19
1. Standard C.W1/ C.U1/C.K1 19
1.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Miejsce i rola dydaktyki w systemie
kształcenia w Polsce 19
1.2. Ćwiczenia: Nurty myślenia o edukacji szkolnej oraz koncepcje kształcenia 25
2. Standard C.W2/ C.U1/C.U2/C.K1 34
2.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Klasa szkolna jako środowisko
edukacyjne 34
2.2. Ćwiczenia: Style pracy nauczyciela i ucznia, czyli jak pracować nad relacjami sprzyjającymi kształceniu i wychowaniu 44
3. Standard C.W3/ C.U3/C.K1 54
3.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Współczesne koncepcje nauczania, zasady, cele, metody, techniki, strategie, treści nauczania i środki dydaktyczne 54
3.2. Ćwiczenia: Organizacja procesu lekcyjnego, planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela i ucznia 87
4. Standard C.W4/C.U4/C.K1 94
4.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Lekcja jako najmniejsza jednostka
dydaktyczna 94
4.2. Ćwiczenia: Planowanie, obserwacja i analiza różnych typów lekcji w kontekście zastosowanych strategii, metod, form pracy, środków dydaktycznych
oraz interakcji w klasie 104
5. Standard C.W5/C.U5/CK.1 109
5.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Projektowanie działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów 109
5.2. Ćwiczenia: Wykorzystanie techniki PERSONA oraz map myśli jako narzędzi do opisu i planowania rozwoju potencjału ucznia o zróżnicowanych
potrzebach i możliwościach 121
6. Standard C.W6/C.U6/C.K1 129
6.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Ocenianie szkolne i ewaluacja pracy szkoły 129
6.2. Ćwiczenia: Lekcja OK, czyli ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej 142
7. Standard C.W7/C.U2/C.U8/CK.1/CK.2 151
7.1. Wiedza wyjściowa studenta z wykładu: Kultura relacji i komunikacja
w szkole 151
7.2. Ćwiczenia: Porozumiewanie się w celach dydaktycznych – rodzaje i sposoby zadawania pytań, udzielanie informacji zwrotnej 159
Zakończenie 169
Bibliografia 171
Wykaz kart pracy 177
Spis tabel 179
Spis rycin 181
Aneks: Wykaz lektur dodatkowych dla studenta 183
Parametry
-
Tytuł:
Podstawy dydaktyki dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela
-
ISBN:
9788322792742
-
Autor:
Anna Maria Wójcik
-
Rok wydania:
2020
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
187
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka