Kraków 2009, wydanie 4, format 145 x 205, objętość 143 str., oprawa miękka
Pozycja ta mówi o tym jak uczyć i nie popaść w rutynę, o poszukiwaniu nowych, lepszych metod i form własnej pracy, o konieczności ciągłego wzbogacania własnej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Przedstawione w niej materiały dydaktyczne mają pomóc nauczycielowi w przygotowaniu lekcji, napisaniu konspektu (planu) lekcji oraz w sprawnym przeprowadzeniu lekcji w oparciu o wybraną metodę nauczania i własne pomysły. W książce omówiono szczegółowo między innymi następujące zagadnienia: planowanie lekcji, typologia lekcji, budowa konspektu, temat lekcji, temat pracy pedagogicznej, środki dydaktyczne.
Spis treści
Wstęp1. Planowanie lekcji
2. Typologia lekcji
3. Pytania i odpowiedzi
4. Problemy i pseudoproblemy
5. Ćwiczenia rozwijające myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
6. Motywacja uczenia się
7. Budowa konspektu
8. Temat lekcji
9. Temat pracy pedagogicznej
10. Cele kształcenia
11. Klasyfikacja metod
12. Formy pracy uczniów
13. Środki dydaktyczne
Cytowana literatura
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-129-6
-
Autor:
Maria Węglińska