Książka została napisana przez grono badaczy australijskich, ale problemy nauczycieli, mających w swoich klasach w szkołach średnich uczniów z autyzmem, na całym świecie są takie same. Warto skorzystać z ich przemyśleń i doświadczeń. Propozycje działania mają charakter uniwersalny, są łatwe do zastosowania, a jednocześnie niezwykle skuteczne.
Książka ta jest praktycznym przewodnikiem, adresowanym do wszystkich, którzy uczestniczą w procesie edukacji młodzieży ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) w szkole średniej. Napisany w sposób klarowny i przystępny, na bazie najlepszych praktyk i doświadczeń, poradnik propaguje pozytywne nastawienie zarówno wśród uczniów dotkniętych autyzmem, jak i kadry pedagogicznej, która wspiera ich rozwój i zaszczepia w ich umysłach przekonanie o możliwości osiągnięcia wszystkich wyznaczonych celów. Książka, w której znajdziemy szereg starannie opracowanych strategii, przydatnych wskazówek i pouczających przykładów, z pewnością wypełni lukę w literaturze poświęconej tej problematyce. Ułatwi uczniom z autyzmem codzienne funkcjonowanie w życiu szkolnym, a osobom zaangażowanym w proces ich kształcenia zapewni praktyczną pomoc w realizacji tych zadań.”
Profesor Rita Jordan
„Poradnik ten jest niewątpliwie cenną pomocą dla kadry pedagogicznej, która wywiera istotny wpływ na rozwój uczniów i wychowanków w szczególnie ważnym okresie ich życia. Autorzy prezentują szeroką gamę praktycznych metod, nastawionych na zwiększenie motywacji oraz wyzwalanie aktywności i zaangażowania dzieci i młodzieży z autyzmem, ilustrując je licznymi przykładami. Książka ta jest niezastąpionym źródłem wiedzy dla nauczycieli, których celem jest zapewnienie wsparcia uczniom w okresie dojrzewania podczas ich pobytu w szkole średniej, oraz ułatwienie im startu w dorosłe życie. Zintegrowane podejście ułatwi kadrze pedagogicznej planowanie skoncentrowane na jednostce, zwiększy jej wrażliwość na szereg rozmaitych problemów, a także spowoduje wdrożenie strategii, w myśl której nadrzędnym celem jest przygotowanie ucznia do odnoszenia sukcesów. Sięgając po ten wyjątkowo przydatny przewodnik, stajemy się uczestnikami szkolenia zarówno dla nauczycieli, jak i dla grupy wsparcia, a zapoznanie się z jego treścią i zastosowanie w praktyce zawartych w nim cennych porad będzie skutkować wieloma korzyściami, z których najważniejszą jest lepsze zrozumienie ucznia ze spektrum zaburzeń autystycznych.”
Kirstina Ordetx
Parametry
-
Tytuł:
Uczeń z autyzmem w szkole średniej Poradnik dla nauczyciela
-
ISBN:
9788363766771
-
Autor:
D. Costley, E. Keane, T. Clark i K. Lane
-
Rok wydania:
2020
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
196
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka