Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Christiane Grau Martenet
Waga produktu: 0.4 kg
Realizacja zamówienia: 2 dni
EAN: 9788362182824
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Continuo

Celem zasadniczym Programowania Neurolingwistycznego (NLP), jako relacji pomocy lub jako pedagogiki w ogóle, jest tworzenie indywidualnej doskonałości. Doskonałość indwidualną możemy zdobyć przez wypracowanie i wzmacnianie zachowań prowadzących do osiągania sukcesu. Jest to droga przemian i transformacji, które polegają głównie na ujawnianiu  i optymalnym wykorzystaniu zasobów danej osoby: jej umiejętności, przekonań i wartości, całej zawartości jej tożsamości i misji, ale także związków, w jakie wchodzi i jakie tworzy ona na poziomie interpersonalnym.

Jak postępować, aby wychowywać ludzi w nieustannym przystosowywaniu się do świata? Jak propagować rozwój możliwie najlepszego potencjału wśród ludzi XXI wieku? Jaką wybrać metodę dla samego siebie, aby pomagać innym w osiąganiu ich zamierzonych celów?

Autorka odpowiada na tego typu pytania opierając się na podstawach NLP, wzbogaconych o bardzo bogate doświadczenie w kształceniu szkoleniowców, pracowników socjalnych, sportowców oraz nauczycieli i wykładowców.

Publikacja ta, zilustrowana przykładami i metaforami, proponuje dynamiczną pedagogikę w trzech częściach:

  • wyjaśnia, jak istoty ludzkie funkcjonują we własnej subiektywności, by postrzegać i rozważać informację dotyczącą ich działań;
  • rozwija metodologię strukturalną, respektującą indywidualność klienta;
  • prezentuje dużą liczbę strategii zmiany, szybkich i skutecznych.

Macie Państwo w ręku jednocześnie podręcznik pedagogiki praktycznej i podręcznik praktyka NLP, pozwalający budować przyszłość na miarę aspiracji coachee.

Ta prosta z założenia książka, z minimalną liczbą terminów fachowych i objaśnień naukowych adresowana jest do profesjonalistów w dziedzinie edukacji, pracy społecznej, trenerów sportowych i medycznych. Do wykorzystania przez wszystkich, także w przedsiębiorstwach… lub w wielu innych relacjach pomocy.

Spis treści:

Podziękowania 9
Przedmowa 11
Wprowadzenie: pedagogika, coaching i NLP 15
CZĘŚĆ PIERWSZA. OKREŚLENIE ZAKRESU KONCEPCYJNEGO W PEDAGOGICE 21
Rozdział 1. Pochodzenie i definicje NLP 23
Rozdział 2. Założenia pedagogiczne 27
2.1. Niemożliwe jest niekomunikowanie się 27
2.2. Mapa to nie jest terytorium 27
2.3. Każdy dokonuje najlepszego wyboru spośród tych, które wydają się możliwe 28
2.4. Każde zachowanie ma lub miało pozytywną intencję 28
2.5. Każdy posiada niezbędne zasoby 29
2.6. Jeśli coś się nie udaje, spróbujcie czegoś innego 30
2.7. Istoty ludzkie są zawsze bardziej skomplikowane niż teorie, które je opisują 30
Rozdział 3. Zachowania ludzkie 32
3.1. Charakterystyki 32
3.2. Badanie umysłowej mapy świata 33
3.2.1. Pętla zachowania 33
3.2.2. Struktura logiki osobistej: metaprogramy 36
3.2.3. Rodzaje metaprogramów 40
3.2.3.1. Selekcje percepcji 40
3.2.3.2. Metaprogramy analizy postrzeganej rzeczywistości 41
3.2.3.3. Metaprogramy motorów działania 43
3.2.3.4. Kategoria metaprogramów: systemy zmysłowe 44
3.2.3.5. Percepcje i reprezentacje zmysłowe: submodalności subiektywnego
doświadczenia 47
3.2.3.6. Doświadczenie: zmienność submodalności wizualnych 47
3.2.3.7. Wyrażanie odpowiedzi 49
3.3. Współzależność między ciałem/zachowaniem i emocją 51
3.3.1. Proces 51
3.3.2. Kalibrowanie języka niewerbalnego i parawerbalnego 54
CZĘŚĆ DRUGA. DOSTOSOWANIE METODOLOGII COACHINGU 57
Rozdział 4. Zasady ogólne 59
Rozdział 5. Organizacja osobista coacha 62
5.1. Kongruencja osobista 62
5.2. Pozycjonowanie coacha i odpowiednie narzędzia 65
5.3. Pozycja percepcji: meta 69
Rozdział 6. Warunki skutecznej relacji pedagogicznej 71
6.1. Uzasadnienie 71
6.2. Jakość relacji i synchronizacja 72
Rozdział 7. Pedagogika interwencyjna 75
7.1. Etapy coachingu jakościowego: pierwsza rozmowa 75
7.1.1. Rozróżnianie między aktywatorem i stanem obecnym 75
7.1.2. Stan pożądany: kryteria celu 78
7.2. Umowa 82
7.3. Prowadzenie zmiany 83
7.3.1. Autorytet trenera 83
7.3.2. Gromadzenie informacji na umysłowej mapie świata klienta 84
7.3.3. Synchronizacja z logiką klienta 87
7.3.4. Synchronizacja z motorami działania 88
7.3.5. Charakterystyki feedbacku 92
7.3.6. Podsumowanie działania 93
CZĘŚĆ TRZECIA: WYBÓR NARZĘDZI ZMIANY 95
Rozdział 8. Typy interwencji i trwałość zmiany 97
Rozdział 9. Motywować siebie, motywować kogoś i pozwolić się motywować? 101
9.1. Motywacja 101
9.2. Główne założenia 102
9.3. Uwarunkowania strategiczne pobudzające motywację 105
9.3.1. Oś afektywna egzystencjalna: strategia organizacji mentalnej 107
9.3.2. Ćwiczenie: spójność między wizją i działaniem 107
9.3.3. Oś poznawcza: motory działania 108
9.4. Przedstawienie strategii sukcesu 109
Rozdział 10. Techniki asocjacyjne 111
10.1. Kotwice 111
10.2. Działanie prowadzące do zakotwiczenia 113
10.3. Autokotwiczenie 114
10.4. Instalowanie celu 114
10.5. Krąg doskonałości 115
10.6. Dezaktywacja zakotwiczenia 116
10.6.1. Proces 116
10.6.2. Przygotowanie 117
10.6.3. Dezaktywacja 118
10.6.4. Kontrola wyniku 118
10.7. Rozwiązywanie kryzysów na kotwicach przestrzennych 118
Rozdział 11. Techniki dysocjacyjne 120
11.1. Charakterystyki 120
11.2. Modelowanie 121
11.2.1. Podsumowanie etapów procesu modelowania 121
11.2.2. Proces modelowania stosowany przy uczeniu się 122
11.3. Dopracowanie projektu 122
11.4. Generator zachowania 123
11.5. Przygotowanie rozmowy 123
11.6. Podróż balonem nad Disneylandem 125
11.7. Dysocjacja przez dezaktywację kotwicy za pomocą miejsc – sytuacji zaznaczonych
na podłodze 127
11.8. Multidysocjacja W/K 128
Rozdział 12. Przeramowania umysłowej mapy świata 130
12.1. Rodzaje przeramowań 131
12.2. Model części 131
12.3. Postępowanie przy prowadzeniu przeramowania w sześciu krokach (lub sześciu
punktach) 134
12.4. Negocjowanie między częściami w konflikcie 135
12.5. Metafora 136
12.5.1. Typy metafor 139
12.5.2. Tworzenie metafory 140
Rozdział 13. Zastosowanie submodalności 143
13.1. Prezentacja koncepcji 144
13.2. Narzędzia zmiany 145
13.2.1. Zmiana stanu wewnętrznego przez zazębianie submodalności krytycznych 145
13.2.2. Zmiana przekonania przez zróżnicowanie submodalności krytycznych 146
13.2.3. SWISH 148
13.2.4. SWISH w ośmiu obrazach 149
13.2.5. Dążenie do celów za pomocą ruchomych symboli 151
13.2.6. Strategia metapoznawcza 153
13.2.7. Wielki SWISH do generowania zmiany przez modyfikację dialogu
wewnętrznego 154
Rozdział 14. Wykorzystywanie poziomów logicznych 156
14.1. Poziomy logiczne i rozwiązywanie problemu 158
14.2. Wyrównywanie poziomów logicznych uczenia 159
14.3. Instalowanie doskonałości osobistej 160
14.4. Rozwiązywanie problemów za pomocą transferu odpowiedzi – zasoby 162
14.5. Zmiany przekonań 165
14.6. Zmiany przekonań za pomocą synestezji zmysłowej 166
14.7. Uzgadnianie przekonań na linii czasu 167
14.8. Zmiana przekonania na zakotwiczeniach przestrzennych 169
14.9. Zmiany przekonań za pomocą przeramowań 170
14.10. Przykład zastosowania: poziomy logiczne grupy Para 172
Rozdział 15. Narzędzia łączone 175
15.1. Opracowanie zasobu zbiorowego za pomocą synchronizacji 176
15.2. Ustawienie celów w czasie 177
15.3. Metafora życia na linii czasu 179
15.4. Optymalizacja doświadczeń 180
15.5. Zmiana utrwalonego doświadczenia – odcisku 181
15.6. Istotne transformacje 182
15.7. Strategia kreatywności 184
Rozdział 16. Coach na drodze poznania 189
CZĘŚĆ CZWARTA: ANEKS – wykaz narzędzi, tablice i testy 191
1. Zrozumieć funkcjonowanie danej osoby – uzupełnienie 193
2. Testy 197
Test 1: System sensoryczny dominujący w percepcji 197
Test 2: System sensoryczny dominujący w analizie informacji 201
Test 3: Metaprofil percepcji 204
Test 4: Metaprofil analizy 212
Test 5: Metaprofil motywacji 227
Narzędzie 6: Zdania przydatne do aktywowania motywacji 233
Narzędzie 7: Grafiki coachingu 234
Narzędzie 8: Badania nad motywacją przeprowadzone w XX wieku 236
Słownik używanych pojęć 237
Bibliografia 245
Nota o Autorce 251

Parametry

  • Tytuł: 

    Trenować z Programowaniem Neurolingwistycznym (NLP)

  • ISBN: 

    9788362182824

  • Autor: 

    Christiane Grau Martenet

  • Rok wydania: 

    2022

  • Numer wydania: 

    1

  • Liczba stron: 

    262

  • Szerokość produktu: 

    16.5

  • Wysokość produktu: 

    23.5

  • Okładka: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss