-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Szanowni Czytelnicy, za pośrednictwem tej publikacji przekazujemy w Wasze ręce zasób narzędzi - gier i zabaw - których wykorzystanie pozwoli korzystnie wpłynąć na rozwój dziecka. Spróbuje nauczyć funkcjonowania w realiach ówczesnego świata, gdzie istotne są umiejętności miękkie jak: radzenie sobie w trudnych sytuacjach, wychodzenie z porażek, a przede wszystkim nauczy kreatywnego myślenia. Te i inne umiejętności opisane w kolejnych rozdziałach wydają się być niezwykle istotne, zwłaszcza w perspektywie obecnego systemu nauczania. Oprócz gier i zabaw przeznaczonych dla dzieci dajemy Wam zalążek do odkrycia siebie w postaci wiedzy na temat poszczególnych umiejętności społecznych. Wiedza ta pomoże i przybliży Wam, w jaki sposób zmienić się z nauczyciela w coacha, który kieruje zespołem klasowym, a nie nakazuje i ocenia dziecko powodując jego zamknięcie się na nowe pomysły. Nasza koncepcja bazuje na nauczeniu umiejętności społecznych przez gry i zabawy, które są częścią życia człowieka. Naszym zdaniem, a także tych, którzy zajmowali się tą dziedziną potrzeba zabawy jest wrodzona, naturalna i ujawnia się już w wieku niemowlęcym. Rozwija się w okresie dzieciństwa, dojrzewania i ulega przeobrażeniom, a w zmienionej postaci trwa do końca życia człowieka [Bondarowicz, Staniszewski, 2015]. Można zatem powiedzieć, iż gry i zabawy są nieodłączną częścią życia człowieka i pozwalają uczyć nie tylko umiejętności ruchowych, ale także pozwalają kształtować zachowania społeczne.
Spis treści:
Wstęp 7
Rozdział I. Umiejętności społeczne 10
1.1. Kompetencje a umiejętności społeczne 10
1.2. Coaching w szkole 13
1.3. Kara i nagroda w procesie kształtowania umiejętności społecznych 15
1.4. Znaczenie sukcesu i porażki dla rozwoju osobowości 18
Rozdział II. Umiejętności psychomotoryczne 21
2.1. Psychomotoryka i jej znaczenie społeczne 21
2.2. Aktywność fizyczna a psychika człowieka 24
Rozdział III. Ćwiczenia przygotowujące do gier i zabaw ruchowych 27
3.1. Wybrane pozycje wyjściowe do ćwiczeń 27
3.2. Wybrane ćwiczenia z zakresu gier zespołowych 30
3.3. Wybrane ćwiczenia z zakresu lekkoatletyki 31
3.4. Wybrane ćwiczenia z zakresu gimnastyki 33
Rozdział IV. Gry i zabawy ruchowe kształtujące umiejętności społeczne i psychomotoryczne 35
4.1. Intencje 37
4.2. Motywacja 56
4.3. Pewność siebie 75
4.4. Koncentracja 94
4.5. Komunikacja 118
4.6. Spójność grupy 137
4.7. Współpraca 155
4.8. Kreatywność 173
Bibliografia 197
Summary 203
Notki o autorach 205
Książka
-
ISBN:
978-83-7996-812-1
-
Autor:
Paweł Lenik, Magdalena Kunysz-Rozborska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2020
-
Format:
145 x 205
-
Liczba stron:
205
-
Oprawa:
miękka