-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Fraszka Edukacyjna
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Jak pracować z nauczycielami, którzy pracują źle, bo są zmęczeni, wypaleni, zaburzeni, albo zwyczajnie niekompetentni
To książka dla dyrektorów placówek edukacyjnych, którym z pewnością zdarzają się w gronie pedagogicznym nauczyciele, którzy z jakichś powodów albo nie uczą tak, jakbyśmy tego oczekiwali, albo nie potrafią współpracować z koleżankami i kolegami. Warto ją mieć pod ręką, bo rady w niej zawarte, poza tym, że praktyczne i do zastosowania tu i teraz, są wręcz nieocenione...
Lubię tę książkę, ponieważ w jasny i przystępny sposób przedstawia różnorodne i trudne problemy szkoły, nauczycieli i dyrektorów szkół. Nie tylko je przedstawia w sposób systematyczny i spójny, ale także omawia je na przykładach. Czytelnik znajdzie tu analizę przypadków, dyskusje dyrektorów z różnych szkół, a także szereg bardzo konkretnych i praktycznych propozycji rozwiązań. Dowiemy się, jakie cechy dyrektora sprzyjają konstruktywnej rozmowie z trudnym nauczycielem, jakich trudnych nauczycieli dyrektor może spotkać na swej drodze, a także jakie są strategie radzenia sobie z każdym z nich.
Bardzo interesująca i, jak sądzę, niezwykle przydatna każdemu dyrektorowi jest przedstawiona tu bardzo dokładnie, krok po kroku, metoda Asertywnej Interwencji (AI). Jest to precyzyjny i uporządkowany sposób komunikowania się dyrektora z trudnymi nauczycielami w celu zmiany ich niewłaściwego zachowania. Jest to proces, który ma na celu rozpoczęcie pozytywnych zmian.
Poza tym znajdziemy tu bardzo wiele konkretnych narzędzi diagnostycznych (kwestionariuszy, list kontrolnych ) oceniających zarówno dyrektora, jak i jego nauczycieli, a także funkcjonowanie całej szkoły. Dowiemy się, w jaki sposób dyrektor może wspomagać, energetyzować, zachęcać i motywować swoich nauczycieli. Książka ta może być bardzo pomocna zarówno doświadczonym dyrektorom, jak i tym, którzy swoje dyrektorowanie dopiero zaczynają. Lubię tę książkę również dlatego, że szerokie spektrum poruszanych problemów oraz szereg praktycznych narzędzi gotowych do wykorzystania sprawia, że czyta się ją z dużym zainteresowaniem i przyjemnością.
Ewa Góralczyk, psycholog, Mistrz NLP
Spis treści
Przedmowa
DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA
CO KSIĄŻKA ZAWIERA
PRZEGLĄD TREŚCI
KWESTIA DEFINICJI
OSTRZEŻENIE
PODZIĘKOWANIA
O autorce
1. Siedem zwyczajów dobrego dyrektora
SIEDEM ZWYCZAJÓW UMOŻLIWIAJĄCYCH DYREKTOROWI RACJONALNE
POSTĘPOWANIE Z TRUDNYMI NAUCZYCIELAMI
Zwyczaj 1: Bądź asertywnym administratorem
Zwyczaj 2: Bądź wzorem do naśladowania
Zwyczaj 3: Bądź osobą komunikatywną
Zwyczaj 4: Pielęgnuj pozytywną kulturę szkolną
Zwyczaj 5: Wnoś swój wkład we współpracę
Zwyczaj 6: Prowadź asertywne interwencje
Zwyczaj 7: Działaj natychmiast
PODSUMOWANIE
2. Jak asertywnie prowadzić interwencję
NAJWAŻNIEJSZE ATRYBUTY ASERTYWNEJ INTERWENCJI
AI jest asertywna
AI jest precyzyjna
AI jest pomocna
AI jest uporządkowana
AI jest procesem ciągłym
AI jest stworzona do promowania rozwoju i zmiany w zachowaniu nauczycieli ,
TRZY FAZY ASERTYWNEJ INTERWENCJI
Faza I: Prezentacja stanowiska dyrektora
Faza II: Odpowiedź nauczyciela
Faza III: Rozmowa motywująca
JAK PRZEPROWADZIĆ ASERTYWNA INTERWENCJĘ
Zastanów się
Przeczytaj kontrakt nauczyciela
Wybierz nauczyciela
Określ zachowanie nauczyciela
Napisz swoją prezentację
Zaplanuj spotkanie
Przygotuj się na spotkanie
Przeprowadź AI
Bądź przygotowany na przykre doznania
PODSUMOWANIE
3. Strategie radzenia sobie z zdenerwowanymi, zawiedzionymi lub zwyczajnie
niekompetentnymi nauczycielami
Zrozumienie gniewnych nauczycieli
CO DZIAŁA, A CO NIE
To jak postępować z gniewnym nauczycielem?
TYPY GNIEWNYCH NAUCZYCIELI
Nauczyciele agresywni
Malkontenci
Cynicy
Perfekcjoniści
Bufoni
Nauczyciele biernie agresywni
Charakterystyka podstępnych nauczycieli
Sabotażyści
Plotkarze
Kłamcy
Charakterystyka męczącego nauczyciela
Wszechwiedzący
Dowcipnisie
Gaduły
JAK SOBIE RADZIĆ Z GNIEWNYMI NAUCZYCIELAMI
STUDIUM PRZYPADKU: NAUCZYCIEL KRYTYCZNY I NIEGODZIWY
Studium przypadku: Susan
PODSUMOWUJĄC
4. Strategie radzenia sobie z nauczycielami, którzy mają przejściowe problemy,
są zaburzeni psychicznie lub weszli w konflikt z prawem
CHARAKTERYSTYKA NAUCZYCIELI MAJĄCYCH CHWILOWE PROBLEMY
CHARAKTERYSTYKA NAUCZYCIELI Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI
CHARAKTERYSTYKA NAUCZYCIELI MAJĄCYCH KONFLIKT Z PRAWEM
JAK RADZIĆ SOBIE Z NAUCZYCIELAMI, KTÓRZY MAJĄ CHWILOWE KŁOPOTY. JAK SOBIE RADZIĆ Z NAUCZYCIELAMI, KTÓRZY CIERPIĄ NA ZABURZENIA
PSYCHICZNE
Studium przypadku: Mój najtrudniejszy nauczyciel
Studium przypadku: Rehabilitacja Dawida - moja misja ochotnicza
Wytyczne dla dyrektorów
Patrz optymistycznie
Dokumentuj
Korzystaj z pomocy fachowców
Skorzystaj z pomocy związków zawodowych
Bądź przygotowany
Trzeba umieć powiedzieć pas
Bądź wytrwały i konsekwentny
Nie poddawaj się
JAK RADZIĆ SOBIE Z NAUCZYCIELAMI, KTÓRZY MAJĄ KONFLIKT Z PRAWEM . Studium Przypadku: Kręgi na wodzie - konfrontacja z negatywną
kulturą szkoły.
PODSUMOWUJĄC
5. Strategie postępowania z wyczerpanymi, zestresowanymi lub wypalonymi
nauczycielami
Z PERSPEKTYWY DYREKTORA
Studium przypadku: Perspektywa Dyrektora -
Dwudziestu wykończonych nauczycieli
ŹRÓDŁA ENERGII
CZYNNIKI WYCZERPUJĄCE INYWIDUALNĄ ENERGIĘ
CHARAKTERYSTYKA WYPALONEGO NAUCZYCIELA
Studium przypadku: Perspektywa Nauczyciela - Stres, stres i jeszcze raz stres
W JAKI SPOSÓB ADMINISTRACJA ZUŻYWA ENERGIĘ NAUCZYCIELI
Zapominamy o tym, kto naprawdę pracuje
Nie szanujemy czasu nauczycieli
Oczekujemy zobowiązań na całe życie
Zajmujemy się gromadzeniem drewna, zamiast patrzeć w morze
Nie kończymy tego co zaczęliśmy
JAK POSTĘPOWĆ Z WYCZERPANĄ SZKOŁĄ
Żadnych założeń
Właściwa hierarchizacja
Konfrontacja negatywnego myślenia
Bądź animatorem
Samotna walka musi odejść w przeszłość
Słuchaj
Chwal i nagradzaj aprobujących
Planujcie razem
Rozmawiaj z władzami oświatowymi
Zachęcaj
Bądź ufny
Zatrzymaj się
Czysty Dom
Wyciśnij cytrynę
PODSUMOWANIE
6. Strategie pracy z nauczycielami, którzy są zagubieni, nieudolni albo zwyczajnie
niekompetentni
CHARAKTERYSTYKA ŹLE UCZĄCYCH NAUCZYCIELI
Zagubieni nauczyciele
Zagubieni nowicjusze
Zagubieni weterani
Nauczyciele nieudolni
Nauczyciele niekompetentni
Studium przypadku: Niekompetentny nauczyciel
JAK SOBIE RADZIĆ Z NAUCZYCIELAMI NIE UMIEJĄCYMI UCZYĆ
Zagubieni nowicjusze
Zagubieni weterani: Lakę Wobegon Teachers
Nieudolni i niekompetentni nauczyciele
PODSUMOWANIE
7. Sześćdziesiąt sposobów na docenianie, energetyzowanie i wspomaganie nauczycieli..
Wnioski
Materiały dodatkowe - Część A
Podręcznik Komunikowania od A do Z
Materiały dodatkowe - Część B
Pakiet budowniczego kultury
CZĘŚĆ 1: NARZĘDZIA BADAWCZE
Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności
Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora
Lista kontrolna zdrowia szkoły
Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego
CZĘŚĆ 2: ĆWICZENIA PODNOSZĄCE POZIOM PRACY ZESPOŁU.,
Ćwiczenie: Kodeks Etyczny
Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły
Technika: Analiza pola siłowego
Technika: Spotkanie na parkingu
Technika: Apollo
Technika: Analiza SWOT
Bibliografia
Wnioski
Materiały dodatkowe - Część A
Podręcznik Komunikowania od A do Z
Materiały dodatkowe - Część B
Pakiet budowniczego kultury
CZĘŚĆ 1: NARZĘDZIA BADAWCZE
Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności
Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora
Lista kontrolna zdrowia szkoły
Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego
CZĘŚĆ 2: ĆWICZENIA PODNOSZĄCE POZIOM PRACY ZESPOŁU.,
Ćwiczenie: Kodeks Etyczny
Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły
Technika: Analiza pola siłowego
Technika: Spotkanie na parkingu
Technika: Apollo
Technika: Analiza SWOT
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-63766-92-4
-
Autor:
ELAINE MCEWAN
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2016
-
Liczba stron:
192
-
Oprawa:
Miękka