-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.WSPiA
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Poznań 2012, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 328 str., oprawa miękka
Ze wstępu Autora
Troska o właściwą jakość kształcenia i wychowania wymaga, żeby w pierwszym rzędzie nadać należytą rangę formacji nauczycieli. Dlatego stajemy wobec konieczności reformy w systemie kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli – jako podstawy zmiany edukacyjnej. Trzeba więc stale zdobywać wiedzę o reformowaniu edukacji i podejmować próby rozwijania wyobraźni osób odpowiedzialnych za kształt proponowanych zmian i efekty ich realizacji.
Z przedmowy prof. dr hab. Wandy Woronowicz
Książka ta, dedykowana przez Profesora Kazimierza Denka polskim nauczycielom wszelkich poziomów ustawicznej edukacji, niesie ogromne treści o charakterze uniwersalnym. Formalnie zbiór przemyśleń i dociekań z ostatniego dziesięciolecia konferencyjnej oraz publicystycznej działalności pełnego pasji uczonego zawiera praktycznie zwarty, nowoczesny wykład oraz głęboką refleksję o polskim nauczycielu współczesnym. Z jednej strony lapidarny, rzeczowy przegląd zasadniczych problemów, które łączy wspólny temat, z drugiej, w szerokim kontekście, przypomnienie oraz niezmiernie trafna krytyka powszechnych braków mających związek z poruszanymi kwestiami. Bezcenne zaś to, że Autor z głęboką znajomością rzeczy proponuje oraz uzasadnia sposoby właściwego rozwiązywania niedostatków naszej dzisiejszej oświaty tak, by dorównała europejskiej, korzystając z gwarantujących wolność poczynań mechanizmów demokracji, zachodzących głębokich procesów integracyjnych, a nade wszystko poprzez wcielanie w życie humanistycznych wartości, zwłaszcza moralnych, budujących właściwe, refleksyjne postawy człowieka w niesłychanie szybko zmieniającej się rzeczywistości.
Spis treści
Przedmowa. Misja nauczyciela nauczycieliWstęp
I Edukacja nauczycieli w kontekście wyzwań XXI stulecia
Wstęp
Megatrendy
Wyzwania XXI wieku
O reformie systemu edukacji zadecydują nauczyciele
Kwalifikacje niezbędne do pełnienia ról nauczycieli
w transformowanej szkole
Kompetencje nauczycieli
Konstatacje końcowe
II Pedagogiczna edukacja nauczycieli w Polsce na progu
zjednoczenia jej z Unią Europejską
Wstęp
Teoria kapitału ludzkiego
Teoria ludzkiego rozwoju
Ilościowo-jakościowy problem pedagogicznych studiów
nauczycielskich
Słabe i silne strony pedagogicznego kształcenia nauczycieli
Rozwijanie kultury pedagogicznej wśród społeczeństwa
Wykonawcy reformy
III Aksjologiczny aspekt uniwersyteckiej edukacji nauczycielskiej
Wstęp
Istota i znaczenie wartości w edukacji szkolnej
Interpretacja wartości w edukacji
Kategorie wartości
Ogólnoludzkie wartości edukacji
Podstawy i klaryfikacja wartości
Techniki klaryfikacji wartości
IV Tożsamość nauczyciela i ucznia w "płynnej nowoczesności"
Wstęp
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
Formy i treści doskonalenia zawodowego nauczycieli
Doskonalenie nauczycieli w miejscu ich pracy
Nieodłączny atrybut nauczycielskiego "trudnego siewu"
Istota tożsamości
Czasowy aspekt kształtowania tożsamości
Rodzaje tożsamości nauczyciela
Kryteria tożsamości nauczyciela
Tożsamość w "płynnym świecie"
Poszukiwanie przez ucznia własnej tożsamości
Konkluzja
V Kompetencje nauczycieli w "edukacji jutra"
i ich europejski wymiar
Wstęp
O jakie chodzi kompetencje?
Kształtowanie kluczowych kompetencji nauczycielskich
w kontekście toczącej się reformy edukacji
Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce
Konkluzja
VI Kształcenie nauczycieli w zakresie krajoznawstwa i jego rola
w zintegrowanym nauczaniu i uczeniu się
Wstęp
Programy w kodzie kolekcji i integracji
Odkrywanie sensu zwrotu "poznaj swój kraj, Ojczyźnie służ"
Reforma systemu edukacji a zadania krajoznawstwa
wśród młodzieży
Otwarcie edukacji i krajoznawstwa na humanistyczne wartości
Krajoznawcze płaszczyzny oddziaływań wychowawczych
na młodzież
Krajoznawstwo w kontekście teorii potrzeb A. H. Maslowa
i kształtowania potrzeb młodzieży
Konkluzje
VII
Nauczyciel w roli oceniającego postępy uczniów w nauce
Wstęp
Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce
Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych
Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów
Ocenianie zewnętrzne
Nowa matura
Testowa ewaluacja wiedzy uczniów
Wpływ oceniania na jakość edukacji szkolnej
Zakończenie
Wykaz publikacji profesora zw. dra hab. Kazimierza Denka
Nota o autorze
Książka
-
ISBN:
978-83-60038-40-6
-
Autor:
Kazimierz Denek