-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Zielonogórski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Zielona Góra 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 224 str., oprawa twarda
Ars educandi, czyli sztuka wychowania, którą zajmuje się pedagogika, to dzisiaj nie tylko rozwiązywanie problemów dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym i szkolnym. Zakres pola społecznego, jaki interesuje współczesnego pedagoga, to także m.in. samowychowanie i samokształcenie młodzieży i dorosłych, oddziaływanie wychowawcze instytucji wychowania pozaszkolnego, głównie: środków masowej komunikacji, organizacji młodzieżowych, placówek kulturalnych (teatrów, klubów, muzeów i in.), instytucji wychowania religijnego, instytucji penitencjarnych itd.
W swej pracy pedagogicznej, życiu zawodowym pedagog napotyka wiele problemów, które musi rozwiązywać lub próbować rozwiązywać. Wszystkie one dotyczą podmiotu, jakim jest człowiek podlegający procesowi socjalizacji w toku wzrastania, relacji interpersonalnych i dorastania do pełnienia rozmaitych, akceptowalnych społecznie ról życiowych. Doświadczenia pedagogiczne jednostki korelują z doświadczeniami i badaniami innych pedagogów, zarówno tych współczesnych, jak i poszukujących rozwiązań dawniej. Korzystając z wielu pokrewnych dziedzin wiedzy, m.in. z psychologii, socjologii, kryminologii, ale także medycyny i ekonomii, współczesny pedagog próbuje opisywać i rozwiązywać problemy współczesnego społeczeństwa.
Wybrane do niniejszej publikacji artykuły stanowią przekrój dorobku pedagogicznego autorki. Każdy z nich oscyluje wokół spraw ludzkich i dotyczy analizy problemów pedagogicznych, jakie pojawiały się w toku wieloletnich badań. Artykuły przedstawiają nie tylko sprawy związane z dziećmi, m.in. problemy dysleksji i stygmatyzacji, młodzieżą w wieku szkolnym, np. problematyka narkomanii, agresji (rozdział pierwszy), ale także dorosłymi, którzy doświadczyli w swym życiu zaburzeń socjalizacji, a swój styl życia zawdzięczają pobytowi za więziennymi murami (rozdział drugi).
Spis treści
WstępRozdział 1. Wczesne przejawy zaburzeń socjalizacyjnych dzieci i młodziezy i ich konsekwencje
Zaburzenia parcjalne - ustalenia definicje , rodzaje zaburzeń
Codzienność szkolna dzieci z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju
Stygmatyzacja uczniów z parcjalnymi zaburzeniami
Przyczyny agresji młodzieży gimnazjalnej
Akceptacja uczniów z zaburzeniami parcjalnymi w zespole klasowym a teoria labelingu
Skażone rodzicielstwo - rozważania na temat kazirodztwa na podstawie analizy przypadku
Udział czynnika sytuacyjno-rodzinnego w procesie terapeutycznym
Pedagog społeczny w procesie interakcji - ujęcie teoretyczne
Rozdział 2. Obecność wczesnych zaburzeń socjalnych w bibliografiach osób osadzonych w zakładzie karnym
kryminologia jako nauka
Zachowania przestępcze jako styl życia
Wczesne zaburzenia socjalizacyjne w biografiach osadzonych kobiet i mężczyzn
Przestępczy styl życia a społeczne próby jego transformacji
Wpływ kulturotechniki na konstrukcję społecznie akceptowanej tożsamości osób przebywających w jednostkach totalnych
Metoda biograficzna jako wskazówka do pracy służb więziennych - analiza indywidualnego przypadku
Podsumowanie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7842-032-3
-
Autor:
Toroń Barbara