Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Bożena Muchacka,
Waga produktu: 0.380 kg
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: Impuls


Kraków 2006,  wyd. 1, format 160 x 235, objętość 236 str., oprawa miękka

Książka zawiera dyskusję teoretyków na temat kształcenia nauczycieli przyszłej szkoły, opartą zarówno na wiedzy naukowej, światowych i europejskich raportach edukacyjnych, pracach prognostycznych ośrodków studiów nad przyszłością świata, a także własnych przemyśleniach i doświadczeniach w zakresie kształcenia nauczycieli.

Dyskusja przebiega na trzech płaszczyznach. Pierwsza dotyczy rozważań o charakterze strategicznym (m.in. funkcje nauczyciela w kontekście reformy systemu edukacji w Polsce, edukacja nauczycieli przyszłej szkoły, model treści kształcenia nauczycieli zgodnie z założeniami personalizmu – społeczne relacje „być” i „mieć”, modele doświadczeń liderów edukacyjnych USA). Drugi obszar zagadnień wiąże się z czynnikami warunkującymi efektywność pracy nauczyciela (sytuacja zdrowotna nauczyciela, rola psychologii w kształceniu nauczycieli, efektywność studiów

w trybie zaocznym). W trzecim obszarze tematycznym Czytelnik znajdzie m.in. artykuły poruszające problematykę pedagogiki zabawy, znaczenia inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, narzędzi IT, edukacji regionalnej i przyrodniczej.

W prezentowanych artykułach zawarto wiele cennych przemyśleń i sugestii, które mogą się przyczynić do wzmocnienia twórczego potencjału zarówno teoretyków, jak i praktyków edukacji.

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-603-6

  • Autor: 

    Bożena Muchacka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...