Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
Książka
-
ISBN:
978-83-8095-102-0
-
Autor:
Witold Jakubowski
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2016
-
Format:
16.0x23.2
-
Liczba stron:
350
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Wprowadzenie do japońskiego języka migowego
11,75
PLN
23,50 PLN
Oszczędzasz 11.75 PLN
Ku kulturowej koncepcji pedagogiki
28,00
PLN
Słowa w ciemności Rozmowy z dziećmi
21,90
PLN
Auksologia a promocja zdrowia
27,90
PLN
Wstyd
35,00
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...