Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Artur Kołakowski,Agnieszka Pisula,
Waga produktu: 0.540 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 10.50 PLN
Wydawca: GWP

Niezbędnik dla rodziców nauczycieli i terapeutów

Gdańsk 2011, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 360 str., oprawa miękka

Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio?

Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać.
Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem „wyjście”, potrzebujecie zupełnie innego poradnika – jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.

Spis treści

1.Wprowadzenie do psychologii behawioralnej
1.1.Co to jest terapia behawioralna?
1.2.Kiedy można samodzielnie korzystać z metod behawioralnych, a kiedy jest potrzebna pomoc specjalistów. Rozpoznawanie zachowań niepożądanych
1.3.Zachowanie: jak je sprawnie definiować i mierzyć?
1.4.Analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie
- trochę teorii
1.5.Stosowana analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie - trochę praktyki
2.Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne
2.1.Strefa najbliższego rozwoju, czyli praca na poprzeczce
2.2.Okulary na ADHD, czyli możliwości wsparcia w przypadku objawów
nadruchliwości, impulsywności, zaburzeń uwagi
2.3.Skuteczne wydawanie poleceń
2.4.Przypominanie zasady, wyliczanie
2.5.Czas zabawy z dzieckiem, czyli wspólne spędzanie czasu
2.6.Pozytywne podsumowanie i pochwały
2.7.Zmiana A, czyli jak zmienić otoczenie, by nie dopuścić do powstania
trudnego zachowania
2.8.Zasada Premacka, czyli zasada babci
2.9.Zestaw gwarantowany przez prawo, pakiet przywilejów, nagrody
2.10.Systemy żetonowe
2.11.Zasady
2.12.Konsekwencje
2.13.Dziecięce wybuchy złości
2.14.Zasoby, czyli zmiany w funkcjonowaniu szkoły, rodziny i domu dziecka
2.15.System szkolnych zajęć dodatkowych - ścieżki
2.16.Planowanie
3.Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej
3.1.Typowe problemy do pracy behawioralnej
3.2.Problemy szkolne
3.3.Problemy w środowisku domowym
4.Techniki behawioralne - materiały do pracy

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7489-203-2

  • Autor: 

    Artur Kołakowski,Agnieszka Pisula

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...