Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Jim Larson, John E. Lochman,
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 10.50 PLN

Warszawa 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 253 str., oprawa miękka

To jest książka o pomaganiu dzieciom – poprzez trening kognitywno-behawioralny, indywidualny albo w małych grupach – w radzeniu sobie z agresją i destrukcyjnymi zachowaniami, wywołanymi uczuciem gniewu. W każdej szkole jest jakiś odsetek dzieci, wobec których tradycyjny, dyscyplinarny system okazuje się nieskuteczny. W oczach dorosłych ci uczniowie wydają się rozumieć zasady właściwego zachowania, ale z jakichś powodów nie są w stanie (czy – w rzadszych przypadkach – nie chcą) się do nich dostosować.

Z tej książki, której autorami są światowej sławy specjaliści w dziedzinie terapii agresji dzieci i młodzieży, czytelnik dowie się, jakie są mechanizmy powstawania złości i gniewu oraz pozna sprawdzony program, którym można objąć agresywne dzieci w szkole. Dokładny opis koniecznych przygotowań, sposobów współpracy z rodzicami i treści kolejnych sesji pozwala wprowadzić program w każdej szkole.

Spis treści

1. Rodzenie się agresji
2. Empiryczne podstawy rozwojowego modelu problemów emocjonalnych i społeczno-poznawczych u agresywnych dzieci
3. Rola treningu radzenia sobie z gniewem w całościowym, szkolnym programie pozytywnego wsparcia behawioralnego
4. Rozpoczynanie programu radzenia sobie z gniewem
5. Rola nauczyciela w generalizacji
6. Przygotowanie pierwszego spotkania
7. Wyniki badań efektów działania Programu Radzenia Sobie z Gniewem i Programu Zdolności Radzenia Sobie
8. Program radzenia sobie z gniewem Przewodnik
9. Kiedy zastosować terapię wobec dziewcząt albo dzieci ze środowisk o odmiennej kulturze
10. Możliwość negatywnego wpływu grupy i alternatywne zastosowanie pracy indywidualnej
11. Konkretny przykład
12. Często zadawane pytania

Książka

  • ISBN: 

    978-83-61309-87-1

  • Autor: 

    Jim Larson, John E. Lochman

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...