-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Difin
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2014, wydanie 1, format 160 x 230, objętość 192 str., oprawa miękka
Książka zawiera wiele cennych treści i praktycznych zaleceń dotyczących zastosowania elementów teatru w oddziaływaniach pedagogicznych, psychologicznych i terapeutycznych; wykorzystania środków teatralnego wyrazu do wspomagania procesu kształcenia, resocjalizacji i leczenia.
Korzystając z zawartego w książce materiału można znacznie zwiększyć skuteczność i atrakcyjność metod, form i technik pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi. Wynika to z faktu, że poprzez dramę, psychodramę czy socjodramę można edukować, resocjalizować czy leczyć – lepiej i szybciej. Typowe dla tych technik wykorzystywanie muzyki, plastyki (scenografii), efektów dźwiękowych i tekstu literackiego (scenariusza) może sprawić, że wspomniane oddziaływania staną się znakomitą alternatywą dla nużących czy zniechęcających metod kształcenia i terapii.
Spis treści
Wstęp1. Teatr - sztuka wieloraka
Alfred Wolny
1.1. Wielowymiarowość teatru
1.2. Istota teatru
Bibliografia
2. O atrybutach i akcydensach teatru eksperymentalnego
Andrzej Kącki
2.1. Atrybucje teatru
2.2. Teatr eksperymentalny
Bibliografia
3. Od dramatu teatralnego do dramy edukacyjnej
Krystyna Nowak-Wolna
3.1. Szerokie rozumienie dramatu
3.2. Pojęcia związane z teatrem
3.3. Dramat jako zabawa
3.4. Drama jako gra i zabawa
3.5. Drama w edukacji
Bibliografia
4. Zastosowanie teatroterapii w praktyce pedagogicznej
Ewelina Justyna Konieczna
4.1. Terapeutyczny wymiar teatru
4.2. Teatroterapia w pedagogice
4.3. Pantomima terapeutyczna
4.4. Terapia poprzez sztuki teatralne
4.5. Teatr profilaktyczny
4.6. Końcowe refleksje
Bibliografia
5. Teatroterapia w procesie kreatywnej resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie
Sławomir Śliwa
5.1. Resocjalizacja przez teatr
5.2. Diagnoza pozytywna a teatroterapia
5.3. Znaczenie teatroterapii w kreatywnej resocjalizacji
Bibliografia
6. Drama w resocjalizacji nieletnich
Sławomir Kania
6.1. Proces rozwojowy a geneza zachowań aspołecznych młodzieży
6.2. Drama jako rozwój
6.3. Drama dydaktycznowychowawcza w resocjalizacji nieletnich
6.4. Psychodrama w resocjalizacji nieletnich
6.5. Socjodrama w resocjalizacji nieletnich
6.6. Drama artystyczna w resocjalizacji nieletnich
Bibliografia
7. Terapeutyczno-artystyczne walory teatru
Monika Kostusiak
7.1. Idea sztuki
7.2. Teatroterapia - próba definicji
7.3. Teatr i edukacja
7.4. Rola scenografii, oświetlenia i rekwizytów
7.5. Gra aktorska
7.6. Widz w teatrze
Bibliografia
8. Psychodrama dziecięca
Aneta Sikorska
8.1. Charakter psychodramy dziecięcej
8.2. Przygotowanie i "rozgrzanie" grupy
8.3. Etap właściwej "akcji psychodramatycznej"
8.4. Stadium kończenia psychodramy
Bibliografia
9. Psychodramatyczne oddziaływanie w socjoterapii
Karolina Mateja
9.1. Psychodrama i teatr
9.2. Psychodrama w socjoterapii
9.3. Socjoterapeuta - "magiczna osobowość"
Bibliografia
10. Środki teatralne w psychodramie
Wiesław Sikorski
10.1. Psychodrama - cele, przebieg i zastosowanie
10.2. Teatr terapeutyczny
10.3. Scena jako miejsce do gry
10.4. Rekwizyty przedmiotowe
10.5. Muzyka i efekty dźwiękowe
10.6. Światło i kolor
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7930-335-9
-
Redaktor:
Sikorski Wiesław, Sikorska Aneta