Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Maciej Tomczak
Waga produktu: 0.219 kg
EAN: 9788361414308
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: AWF Poznań
Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju sportowego w okresie dorastania, Na przykładzie szermierki - opis produktu:
Publikacja ta porusza problematykę szermierki jako wyczynowej aktywności sportowej, oraz psychospołeczne aspekty rozwoju sportowego w okresie dorastania.
Na kanwie tematu, autor zamieszcza problematykę, metodykę i analizę badań własnych oraz rekomendacje dla praktyki sportowej - uzupełnienie i podsumowanie.

Spis treści

Wstęp
1. Szermierka jako wyczynowa aktywność sportowa
2. Psychospołeczne aspekty rozwoju sportowego w okresie dorastania
2.1. Okres dorastania jako okres przejściowy między dzieciństwem
a dorosłością
2.1.1. Zmiany zachodzące w okresie dorastania w rozwoju fizycznym, poznawczym i społeczno-emocjonalnym
2.1.2. Czynniki wspomagające rozwój w okresie dorastania
2.1.3. Czynniki zagrażające rozwojowi w okresie dorastania
2.2. Rozwój a wyniki sportowe w aspekcie specyfiki okresu dorastania
2.2.1. Wyniki sportowe - aspekty metodologiczne
2.2.2. Motywy uczestnictwa w aktywności sportowej w okresie dorastania
2.2.3. Uczestnictwo oraz sukcesy w sporcie wyczynowym
2.2.3.1. Szanse oraz zagrożenia rozwojowe wynikające
z uczestnictwa w sporcie wyczynowym w okresie dorastania
2.2.3.2. Szkolenie oraz rozwój sportowy a kryzys okresu dorastania
2.2.4. Wiek oraz płeć jako uwarunkowania różnorodności grupy sportowej w okresie dorastania
2.2.5. Wiek i gotowość rozwojowa ucznia a nauczanie umiejętności sportowych
2.3. Wybrane właściwości psychiczne jako czynniki istotne dla rozwoju oraz wyniku sportowego szermierzy w okresie dorastania
2.3.1. Wybrane właściwości temperainentalne a rozwój sportowy szermierzy
2.3.1.1. Reaktywność emocjonalna a rozwój i wyniki sportowe szermierzy
2.3.1.2. Żwawośćjako istotny czynnik dla efektywności działania szermierzy
2.3.2. Motywacja osiągnięć a rozwiązywanie sportowych kryzysów rozwojowych szermierzy
2.3.3. Zdolności myślenia a nabywanie umiejętności istotnych dla sukcesu sportowego szermierzy
2.4. Podsumowanie
3. Problem i metoda badań własnych
3.1. Problemy badawcze
3.2. Definicje i struktura badanych zmiennych
3.2.1. Zmienna zależna
3.2.2. Zmienne niezależne główne
3.2.2.1. Reaktywność emocjonalna
3.2.2.2. Żwawość
3.2.2.3. Motywacja osiągnięć
3.2.2.4. Zdolności myślenia
3.2.3. Zmienne niezależne uboczne
3.2.4. Schemat związków między zmiennymi
3.3. Hipotezy badawcze
3.3.1. Hipotezy badawcze dotyczące związków między zmiennymi niezależnymi głównymi a zmienną zależną
3.3.2. Hipotezy badawcze dotyczące związków między zmiennymi niezależnymi ubocznymi a zmienną zależną
3.3.3. Hipotezy badawcze dotyczące związków między zmiennymi niezależnymi ubocznymi a zmiennymi niezależnymi głównymi
3.4. Plan i etapy badań
3.5. Operacjonalizacja zmiennych
3.5.1. Umiejscowienie zmiennych w narzędziach badawczych
3.5.2. Narzędzia badawcze
3.5.2.1. Test Matryc Ravena w wersji Standard
3.5.2.2. Formalna Charakterystyka Zachowania - Kwestionariusz Temperamentu (FCZ-KT)
3.5.2.3. Kwestionariusz Motywacji Osiągnięć - M. Widerszal- -Bazyl
3.6. Osoby badane oraz dobór grupy
3.7. Procedura badań
3.8. Schemat statystycznej analizy danych
4. Analiza wyników badań własnych
4.1. Analiza wyników surowych
4.2. Analiza struktury zależności między zmiennymi
4.2.1. Analiza związków między zmiennymi
4.2.2. Struktura czynnikowa wybranych uwarunkowań wyników sportowych szermierzy w okresie dorastania
4.2.3. Wyniki analizy kanonicznej
4.2.4. Potencjalne interakcje w obrazie przestrzeni zmiennych niezależnych głównych oraz zmiennej zależnej
4.3. Wyniki analizy skupień na osobach
4.3.1. Podział badanej grupy na jednorodne skupienia
4.3.2. Psychologiczna analiza skupienia nr 3
4.3.3. Psychologiczna analiza skupienia nr 2
4.3.4. Psychologiczna analiza skupienia nr 1
4.4. Profile cech osób utworzone w oparciu o otrzymane czynniki
4.5. Przewidywanie najlepszego wyniku sportowego na podstawie ogólnego wyniku sportowego oraz analiza reszt regresyjnych
5. Dyskusja
5.1. Dlaczego dla uprawiania szermierki w okresie dorastania przydatny jest określony poziom niektórych właściwości psychicznych?
5.2. Zdolności myślenia i percepcja a rozwój sportowy - próba interpretacji wyników badań w kontekście koncepcji Gibsonów
5.3. Struktura zależności między poszczególnymi właściwościami
a wynikami sportowymi szermierzy w okresie dorastania
5.4. Jakimi profilami właściwości psychicznych charakteryzują się zawodnicy o różnym „stopniu adekwatności” najlepszego do ogólnego wyniku sportowego i dlaczego?
6. Wnioski
7. Rekomendacje dla praktyki sportowej - uzupełnienie
i podsumowanie
Piśmiennictwo
Summary

Książka

  • ISBN: 

    978-83-61414-30-8

  • Autor: 

    Maciej Tomczak

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2010

  • Format: 

    165 x 235 mm

  • Liczba stron: 

    124

  • Oprawa: 

    Miękka

Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss