-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2014, wydanie 1, format 170 x 240, ojętość 188 str., oprawa miękka
Kalokagathia, czyli ideał pięknego życia, zdefiniował czasy antyczne. Nie mogło być inaczej, skoro dla Greków piękno złączone było nierozerwalnym węzłem z dobrem: to, co piękne, było zarazem dobre i cnotliwe, i odwrotnie. Nic zatem dziwnego, że w kwestii wychowania paideia i etyka podały sobie ręce – harmonijnie rozwinięte, kipiące zdrowiem i witalnością ciało młodego Greka miało warunkować cnotliwość jego charakteru. Filozofia chrześcijańska, ze swymi ideami umartwiania i poświęcenia, zdetronizowała model helleński na długie stulecia, nie zdołała go jednak unicestwić; od tej chwili model antyczny i model ascetyczny dzielą między siebie rozwój myśli o wychowaniu. Książka Ewy Bladej i Janusza Bielskiego opisuje historyczny moment narodzin oraz ewolucję kultury fizycznej i wychowania do zdrowia, łączących aspekty obu wspomnianych wzorców. Pokazuje, jak zaledwie kiełkujące w średniowieczu wychowanie fizyczne z każdym stuleciem przybiera na sile, a pojedyncze głosy humanistów i pedagogów w rodzaju Erazma z Rotterdamu, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Johna Locke’a czy Jeana Jacquesa Rousseau przerodziły się w falę działalności instytucjonalnej, dając współczesnym ogródki jordanowskie, obowiązkowe wychowanie fizyczne w szkole, wreszcie – wznowione w 1896 (nomen omen – w Atenach!) Igrzyska Olimpijskie. Być może za wcześnie jeszcze na tezę o historii zataczającej koło, tym razem w dziedzinie zdrowia i kultury fizycznej, niemniej schyłek wieku XX i początek XXI naznaczone są (chyba już) kultem zdrowia i młodości, będącym czymś więcej niż lansowaniem określonego stylu życia – warto więc pamiętać, skąd bije źródło nowożytnej tradycji.
Spis treści
Wstęp1. Podstawowe pojęcia związane ze zdrowiem i kulturą fizyczną
2. Wzory kultury fizycznej
3. Problemy zdrowia i wychowanie fizyczne w krajach Dalekiego i Bliskiego Wschodu (Egipt, Chiny, Indie)
4. Troska o zdrowie i wychowanie fizyczne w starożytnej Grecji
5. Historia starożytnych igrzysk panhelleńskich
6. Opieka zdrowotna i wychowanie fizyczne w starożytnym Rzymie
7. Problemy zdrowia i wychowanie fizyczne w średniowieczu
8. Rozwój myśli o zdrowiu i wychowaniu fizycznym w epoce odrodzenia
9. Problemy zdrowia i wychowania fizycznego w epoce oświecenia
10. Ewolucja myśli o zdrowiu i wychowaniu fizycznym w xix i na początku xx w.
11. Europejskie systemy wychowania fizycznego w xix i na początku xx w.
12. Wychowanie fizyczne na ziemiach polskich w xix i na początku xx w.
13. Myśl polska o wychowaniu fizycznym na tle myśli europejskiej w xix i na początku xx w.
14. Narodziny nowożytnego olimpizmu
15. Wychowanie fizyczne w Europie w latach 1918–1939
16. Kultura zdrowotna i fizyczna od 1945 r. do czasów współczesnych
17. Przemiany koncepcji kształcenia i wychowania fizycznego
18. Znaczące wydarzenia w historii kultury fizycznej
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-505-1
-
Autor:
Bielski Janusz,Blada Ewa