Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Ruth Colvin Clark, Goc-Ryt Magdalena
Waga produktu: 0.360 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788393784103
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Bez Maski

Wrocław 2014, wydanie 1, format 125 x 195, objętość 344 str., oprawa miękka

Książka, która dotyczy pracy trenerów, szefów działów szkoleń, wykładowców, nauczycieli, twórców form e-learningowych. Opisuje badania dotyczące kwestii, z którymi spotykają się w zawodowej codzienności. Mowa w niej o sprawdzonych i skutecznych metodach służących podnoszeniu jakości i efektywności uczenia się. Wiele powszechnych praktyk szkoleniowych częściej wykorzystuje raczej szkoleniowe mody i mity, niż metody, które będąc oparte na dowodach przynoszą rzeczywiste efekty. Książka ta jest skutecznym poradnikiem pomagającym wykorzystać dowody i prawidłowości psychologii uczenia się podczas przygotowywania programu szkoleniowego (nauczania). Dzięki niej można przekonać się, w jaki sposób, opierając się na dowodach, zaoszczędzić pieniądze i czas, zazwyczaj marnotrawione na nieefektywne mody szkoleniowe.

Spis treści

Podziękowania

Wprowadzenie

Rozdział 1
Mody i fikcje szkoleniowe
Krew, żółć, czarna żółć i flegma
Czym jest praktyka oparta na dowodach
(evidence-based practice)?
Mit szkoleniowy nr 1: Style uczenia się
Mit szkoleniowy nr 2: Technologiczne panacea
Mit szkoleniowy nr 3: Im bardziej im się
podoba, tym więcej się uczą
Mit szkoleniowy nr 4: Opowieści, gry i tym
podobne pobudzają proces uczenia się
Co to znaczy "użyteczne dowody"?
Ograniczenia praktyki szkoleniowej opartej
na dowodach
Wnioski
Co z tego wynika?

CZĘŚĆ I
PROCES UCZENIA SIĘ I ELEMENTY KSZTAŁCENIA

Rozdział 2
Nauczanie oparte na mechanizmach funkcjonowania mózgu
Czym jest nauczanie oparte na mechanizmach funkcjonowania mózgu?
Granice ludzkiej pamięci
Pamięć długotrwała i proces uczenia się
Kompetencja a funkcjonowanie mózgu
Nauczanie oparte na mechanizmach funkcjonowania mózgu
Wnioski
Co z tego wynika?

Rozdział 3
Treści omówione to nie treści przyswojone
Treści omówione a treści przyswojone
Co to znaczy "treści omówione"?
Trzy cele edukacyjne
Trzy style kształcenia
Środki przekazu, tryby i metody w praktyce szkoleniowej
Wnioski
Co z tego wynika?

Rozdział 4
Style kształcenia
Projekty szkoleń
Czym jest "styl kształcenia"?
Styl prezentacyjny
Styl sekwencyjny
Styl symulacyjny
Style kształcenia a funkcjonowanie mózgu
Dowody dotyczące stylów kształcenia
Wnioski
Co z tego wynika?

CZĘŚĆ II
JAK OPIERAJĄC SIĘ NA DOWODACH WYKORZYSTYWAĆ OBRAZY I TEKST?

Rozdział 5
Pozwól zobaczyć
Niewykorzystana moc grafiki
Co to jest element graficzny?
Czy elementy graficzne mogą
znacząco podnosić efektywność uczenia się?
Elementy graficzne a funkcjonowanie mózgu
Dla kogo grafika?
Więcej niż slajd z dynią
Jakie rodzaje wizualizacji są najbardziej
efektywne?
Wnioski
Co z tego wynika?

Rozdział 6
Wyjaśnij, co zobaczyli
Moc objaśnień
Czym są objaśnienia?
W jaki sposób objaśniać elementy wizualne: za pomocą tekstu, opisu dźwiękowego czy obu form jednocześnie?
Objaśnianie elementów wizualnych za pomocą tekstu i opisu dźwiękowego Objaśnienia a funkcjonowanie mózgu
Objaśnianie elementów wizualnych z wykorzystaniem tekstu
Wnioski
Co z tego wynika?

Rozdział 7
Dopasuj do odbiorców
Obecność społeczna
Na czym polega dopasowanie do odbiorcy?
Oceny zajęć a obecność społeczna
Dopasowanie do odbiorców a funkcjonowanie mózgu
Jaki ton wypowiedzi jest lepszy:
bezpośredni czy formalny?
Trener jako gospodarz szkolenia
Czy wirtualne postacie
lub wizerunki osób prowadzących
podnoszą efektywność uczenia?
Czy rodzaj i jakość głosu mają znaczenie?
Czy współpraca w grupie prowadzi
do wzrostu efektywności uczenia się?
Media społecznościowe - postscriptum
Wnioski
Co z tego wynika?

Rozdział 8
Zachowaj umiar
Z jakiego powodu szkolenie
nie ma odpowiedniego tempa?
Kiedy brakuje umiaru?
Kiedy opowieści zakłócają
proces uczenia się?
Czy ucząc się słuchasz muzyki?
Może to ty zbyt ciężko pracujesz?
Kiedy obrazy przeciążają mózg?
Wnioski
Co z tego wynika?

CZĘŚĆ III
ZASTOSOWANIE PRZYKŁADÓW I ĆWICZEŃ OPARTE NA DOWODACH

Rozdział 9
Przyspieszaj rozwój kompetencji
wykorzystując przykłady
Siła przykładów
Przykłady a funkcjonowanie mózgu
Przykłady w zadaniach rutynowych
Przykłady w zdaniach strategicznych
Kiedy przykłady mogą szkodzić?
Więcej o przykładach i o mózgu
Jak sprawić, aby przykłady
były angażujące?
Wnioski
Co z tego wynika?

Rozdział 10
Zwiększaj korzyści płynące z ćwiczeń
Potęga ćwiczeń
Czym są ćwiczenia?
Czym są efektywne ćwiczenia?
Ćwiczenia a funkcjonowanie mózgu
Jak wiele ćwiczeń?
Który moment jest najlepszy na ćwiczenia?
Jak grupować zadania praktyczne?
Informacja zwrotna
Wnioski
Co z tego wynika?

CZĘŚĆ IV
JAK WYKORZYSTYWAĆ POTENCJAŁ STYLÓW KSZTAŁCENIA?

Rozdział 11
Prezentacje oparte na zasadach
Prezentacje są wszędzie
Co to jest prezentacja
oparta na zasadach?
Jak stworzyć prezentację
opartą na zasadach?
Co się może nie udać
na etapie przygotowania ogólnego?
Co się może nie udać
na etapie przygotowania szczegółowego?
Co się może nie udać
na etapie wykonania?
Wnioski
Lista kontrolna

Rozdział 12
Struktura zajęć w stylu sekwencyjnym
Czy zajęcia w stylu sekwencyjnym
mogą być atrakcyjne?
Anatomia zajęć w stylu sekwencyjnym
Materiały i slajdy do zajęć
w stylu sekwencyjnym
Pułapki stylu sekwencyjnego
Wnioski
Lista kontfolna

Rozdział 13
Struktura zajęć w stylu symulacyjnym
Siła symulacji
Anatomia zajęć w stylu symulacyjnym
Pułapki stylu symulacyjnego
Środki przekazu w stylu symulacyjnym
Wnioski
Lista kontrolna

CZĘŚĆ V
CO DALEJ?

Rozdział 14
Czym zastąpić mody i fikcje szkoleniowe?
Krew, żółć, czarna żółć i flegma
Mit szkoleniowy nr 1: Style uczenia się
Mit szkoleniowy nr 2:
Technologiczne panacea
Mit szkoleniowy nr 3:
Im bardziej im się podoba,
tym więcej się uczą
Mit szkoleniowy nr 4: Opowieści, gry
i tym podobne pobudzają proces uczenia się
Co dalej?
Wnioski

Bibliografia

Słownik terminów

Indeks

Książka

  • ISBN: 

    978-83-937841-0-3

  • Autor: 

    Ruth Colvin Clark

  • Redaktor: 

    Goc-Ryt Magdalena

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss