-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Wrocław
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Stan rozwoju somatycznego i motorycznego dziewcząt i chłopców niesłyszących w wieku 7–19 lat na tle stanu rozwoju ich słyszących rówieśników Studia i monografie 106
Wrocław 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 126 str., oprawa miękka
Wyniki ogólnopolskich badań przekrojowych
Współcześnie wiele mówi się i pisze o konieczności zrównania szans edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych. Aby jednak można było tego dokonać, należy najpierw rozpoznać obecny stan ich rozwoju, a następnie próbować pobudzać ten rozwój w sposób celowy i zaplanowany. Rozpoznaniu takiemu u dzieci z dysfunkcją słuchu poświęciła swoje studia Marta Wieczorek. W prezentowanej monografii autorka szczegółowo opisała stan rozwoju wybranych parametrów somatycznych i motorycznych populacji dziewcząt i chłopców niesłyszących w wieku 7–19 lat w Polsce na tle stanu rozwoju ich słyszących rówieśników. W pracy dokonała także oceny zróżnicowania dymorficznego wielu badanych zmiennych (m.in. wysokości i masy ciała, BMI, rozmachu klatki piersiowej, siły eksplozywnej kończyn dolnych, siły statycznej mięśni ręki i przedramienia, zwinności, gibkości, szybkości reakcji, rytmizacji, równowagi statycznej) oraz trendu sekularnego wysokości i masy ciała niesłyszących. Celem nadrzędnym, jaki jej przyświecał, było zweryfikowanie zasadności wprowadzenia statusu dziecka niepełnosprawnego w odniesieniu do ucznia niesłyszącego w obszarze kompetencji somatomotorycznych procesu wychowania fizycznego.
Książka
-
ISBN:
978 - 83 - 89156 - 26 - 6
-
Autor:
MARTA WIECZOREK