-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Fosze
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Rzeszów 2005. Wyd. 1, format 165 x 235, objętość 233 str., oprawa miękka
Nauczyciele wychowania fizycznego prowadzący zajęcia w szkole podstawowej nadal odczuwają niedosyt podręczników matodycznych, które pomogłyby im w pracy szkolnej, zwłaszcza gdy pracę tę utrudnia brak sal gimnastycznych i kompletu urządzeń.
Praca nauczyciela w zakresie wychowania fizycznego jest odpowiedzialna, ponieważ środki, jakimi nauczyciel się posługuje - głównie ćwiczenia ruchowe - mogą działać w dwóch kierunkach: prawidłowo dozowane służą wszechstronnemu rozwojowi i zdrowiu, źle zastosowane mogą przynieść szkodę. Tę świadomość powinien mieć każdy nauczyciel uczący wychowania fizycznego, gdyż organizm ucznia w tym okresie jest bardzo podatny na dodatnie i ujemne wpływy różnych czynników.
Opracowując niniejszy podręcznik, autorzy wzięli pod uwagę potrzeby nauczycieli realizujących program wychowania fizycznego w klasach IV-VI. W publikacji zostały zaprezentowane zarówno przykładowe konspekty lekcji na różnych poziomach nauczania (w najprostszej formie), jak i bogaty materiał ćwiczebny z gimnastyki podstawowej, lekkiej atletyki, minigier sportowych, sportów zimowych oraz gier drużynowych i gier terenowych.
Materiał ten został uszeregowany pod względem różnorodności i stopnia trudności, co pozwoli wszechstronnie rozwijać sprawność fizyczną uczniów.
Spis treści
WSTĘP.1. Cele i zadania wychowania fizycznego w nauczaniu klas IV-VI.
2. Metody stosowane w procesie wychowania fizycznego
3. Rola środków dydaktycznych w procesie nauczania wychowania fizycznego
4. Bezpieczeństwo na zajęciach wychowania fizycznego.
5. Lekcja jako podstawowa forma prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w szkole.
6. Program wychowania fizycznego dla klas IV-VI.
7. Wiadomości
8. Działania wychowawcze
GIMNASTYKA PODSTAWOWA
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne.
2. Toki lekcyjne
3. Pomoc i ochrona w gimnastyce
4. Materiał nauczania.
5. Konspekty lekcji
6. Układy gimnastyczne dla klasy VI
7. Piramidy
8. Pomoce i urządzenia do gimnasytki podstawowej.
LEKKOATLETYKA
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne.
2.Tok lekcji.
3. Biegi
3.1. Biegi krótkie
3.2. Bieg sztafetowy 4 x 60 m.
3.3. Zabawy i gry przygotowawcze
4. Skoki.
4.1.Skokwdal.
4.2. Zabawy i gry skoczne.
4.3. Skok -wzwyż.
5.Rzuty
5.1. Rzut piłeczką palantową.
5.2. Ćwiczenia, zabawy i gry rzutne
6. Konspekty lekcji.
MINIGRY SPORTOWE.
1. Wskazówki metodyczno-organizacyjne.
2. Toki lekcyjne
3. Minikoszykówka.
3.1. Ćwiczenia i gry przygotowawcze.
3.2. Konspekty lekcji .
4. Minisiatkówka
4.1. Ćwiczenia i gry przygotowawcze.
4.2. Konspekty lekcji
5. Minipiłka ręczna.
5.1. Ćwiczenia i gry przygotowawcze
5.2. Konspekty lekcji.
6. Minipiłka nożna
6.1. Ćwiczenia i gry przygotowawcze.
6.2. Konspekty lekcji,
SPORTY ZIMOWE
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne.
2. Toki lekcyjne.
3. Zabawy i gry na śniegu
3.1. Konspekty lekcji.
4. Saneczkarstwo
4.1. Uwagi organizacyjno-metodyczne
4.2. Zasady bezpiecznego saneczkarstwa
4.3. Technika saneczkowania.
4.4. Budowa toru saneczkowego.,
4.5. Ćwiczenia, zabawy i gry na sankach .
4.6. Konspekty lekcji
GRY DRUŻYNOWE
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne.
2. Tok lekcji.
3. Materiał nauczania - w dwa ognie, w cztery ognie
3.1. Zabawy i gry przygotowawcze.
3.2. Konspekty lekcji.
4. Materiał nauczania - palant, kwadrant.
4.1. Ćwiczenia, zabawy i gry przygotowawcze
4.2. Konspekty lekcji.
GRY TERENOWE
1. Wskazówki metodyczno-organizacyjne
2. Tok lekcji.
3. Ćwiczenia, zabawy i gry terenowe.
4. Konspekty lekcji.
BIBLIOGRAFIA
Książka
-
ISBN:
83-88845-44-6
-
Autor:
Jerzy Kołodziej,Maria Kołodziej