-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Poznań
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Poznań 2007, format 165 x 240, objętość 156 str., oprawa miękka
"Zabawy ruchowe są zapewne jednym z najstarszych środków relaksu i odpoczynku. Z tego m.in. powodu są powszechnie wykorzystywane w procesie wychowania fizycznego i rekreacji. W tych formach aktwności, zabawy ruchowe są także niezastąpionym środkiem wychowania i pomnażania zdrowia. Nie dziwi więc bogaty dorobek w zakresie refleksji teoretycznej i metodycznej na temat zabawy w literaturze krajowej i światowej. Autorem recenzowanego, obszernego opracowania udało się wnieść nowe treści i rozwiązania w tym względzie.
W czterech rozdziałach teoretycznych Autorzy porządkują i syntetyzują wiedzę o pochodzeniu zabaw, a takżę charakteryzują rozwój psychofizyczny dzieci w wieku przedszkolnym i młodszoszkolnym. Prezentują klasyfikacje zabaw i gier oraz omawiają ich funkcje, obszernie też charakteryzują proces nauczania czynności ruchowych. Przedstawione informacje są podstawą do prezentacji w części metodycznej opisów gier i zabaw kształcących określone, pożądane cechy osobowości. Jest to ujęcie nowatorskie, podobnie jak przykłady zastosowania gier i zabaw w "blokach tematycznych" i "tematach dnia" w nauczaniu zintegrowanym. Potencjalny czytelnik znajdzie też w tekście opisy tradycyjnych i nowych gier drużynowych z różnych regionów świata"
Z recenzji
dr hab. Władysława Mynarskiego
Spis treści
1. Koncepcje genezy zabawy i jej istotyMałgorzata Janowska
1.1. Teorie o genezie zabawy
1.2. Motyw jako czynnik decydujący o istocie i potrzebie zabawy
1.3. Zabawa jako dobrowolna działalność człowieka
1.4. Inne koncepcje istoty zabaw
1.4.1. Zabawa jako kontekst
1.4.2. Zabawa jako zjawisko niedefiniowalne
1.4.3. Tajemnice zabawy
1.5. Teorie zabawy
1.5.1. Klasyczne teorie zabawy
1.5.2. Współczesne teorie zabawy
2. Rozwój psychomotoryczny i emocjonalny dziecka w wieku 5-10 lat
Michał Bronikowski
2.1. Charakterystyka dziecka przedszkolnego
2.2. Charakterystyka dzieci w młodszym wieku szkolnym
2.2.1. Rozwój procesów poznawczych
2.2.2. Rozwój motoryczny
2.2.3. Zalecenia do pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
3. Proces nauczania czynności ruchowych w zabawach i grach ruchowych
Michał Bronikowski
4. Zabawy i gry ruchowe w edukacji zintegrowanej
Renata Śleboda
4.1. Edukacja zintegrowana
4.2. Znaczenie właściwości i funkcji zabaw i gier ruchowych
4.3. Klasyfikacja zabaw i gier ruchowych
4.4. Funkcje zabaw i gier ruchowych
4.5. Przykładowe zastosowania zabaw ruchowych w blokach teamtycznych i tematach dnia w edukacji zintegrowanej
5. Zabawy i gry jako czynnik odziaływań wychowawczych
Michał Bronikowski
5.1. Zabawy i gry rozwijające odpowiedzialność indywidualną
5.2. Zabawy i gry rozwijające współdziałanie
5.3. Zabawy i gry rozwijające odpowiedzialność grupową
5.4. Zabawy i gry rozwijające współzawodnictwo grupowe
5.5. Modyfikacje znanych i tworzenie nowych zabaw i gier
6. Nowe i tradycyjne gry drużynowe różnych regionów świata
Michał Bronikowski, Małgorzata Bronikowska
7. Festyn sportowo-rekreacyjny jako środek wychowania fizycznego
Michał Bronikowski
7.1. Cel i zasięg festynu
7.2. Organizacja festynu
7.3. Organizacja poszczególnych konkurencji festynu
7.4. Przykłądy innych konkurencji festynowych
Piśmiennictwo
Indeks zabaw i gier ruchowych zgodnie z ich przeznaczeniem
Książka
-
ISBN:
83-88923-76-0
-
Autor:
Michał Bronikowski,Renata Śleboda,Małgorzata Bronikowska,Małgorzata Janowska