Warszawa 2007, wydanie 1, format 165 x 230, objętość 184 str., oprawa miękka
Spis treści
PRZEDMOWA - Tadeusz MaszczakI. EDUKACJA FIZYCZNA I ZDROWOTNA W PEDAGOGICZNEJ PERSPEKTYWIE
1. U źródeł metodyki - Maciej Demel
2. Osobliwości wychowania fizycznego jako przedmiotu w szkole
3. Warsztat - zwierciadło doktryn i procedur - Maciej Demel
4. Zdrowie jako wartość - Tadeusz Maszczak
5. Szkolna edukacja fizyczna w kształtowaniu pozytywnego zdrowia społeczeństwa - Ryszard Przewęda
6. Podstawowe aspekty sportu dzieci i młodzieży - Seweryn Sulisz
7. Sport powszechny jako obszar integracji niepełnosprwnych - Tadeusz Maszczak
8. Tryptyk pedagogiczny - Krzysztof Zuchora
II. WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
1. Projektowanie w procesie wychowania fizycznego - Alicja Zarychta
1.1. Struktura projektowania edukacyjnego
1.2. Miejsce wychowania fizycznego w programie wychowawczym szkoły
1.3. Zasady tworzenia programu wychowania fizycznego
1.3.1. Podstawa programowa
1.3.2. Struktura programu
1.3.3. Kryteria wyboru programu
1.3.4. Program autorski
1.3.5. Obudowa programowa jako dopełnienie szkolnego procesu wychowania fizycznego
1.4. Operacjonalizacja celów edukacji fizycznej
1.5. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela wychowania fizycznego w rocznym cyklu edukacyjnym
1.5.1. Zasady planowania
1.5.2. Rodzaje i projekty planów dydaktyczno-wychowawczych
1.5.3. Planowanie lekcji wychowania fizycznego
1.5.3.1. Formułowanie tematu i zadań lekcji wychowania fizycznego
1.5.3.2. Zasady opracowania scenariusza lekcji wychowania fizycznego
2. Realizacja procesu wychowania fizycznego - Stanisław Skibniewski
2.1. Ogólne zasady postępowania nauczyciela w procesie edukacji fizycznej
2.2. Wskazania metodyczne wynikające z potrzeb rozwojowych uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych
2.3. Kalifikacja lekarska do zajęć wychowania fizycznego ważnym wskazaniem edukacyjnym
2.4. Metodyczne i organizacyjne działania nauczyciela w toku lekcji wychowania fizycznego
2.4.1. Czynności nauczyciela i uczniów
2.4.2. Metody stosowane w lekcji wychowania fizycznego
2.4.3. Organizacja lekcji wychowania fizycznego
2.4.4. Lekcja wychowania fizycznego w trudnych warunkach
2.5. Sposoby aktywizowania ucznia w procesie wychowania fizycznego
2.5.1. Przejawy indywidualizacji w wychowaniu fizycznym
2.5.2. Intelektualizacja procesu wychowania fizycznego
2.5.3. Intensyfikacja lekcji wychowania fizycznego
2.5.4. Wykorzystanie środków dydaktycznych
2.6. Sposoby radzenia sobie ze stresem stosowane w edukacji studentów i nauczycieli wychowania fizycznego - Maria Sadowska
2.6.1. Reakcje wywołane przez stres
2.6.2. Reakcje relaksacyjne
2.6.3. Radzenie sobie ze stresem
2.6.4. Lekcja relaksacji
3. Ocenianie w wychowaniu fizycznym - Zofia Szpinda
3.1. Jakość w edukacji
3.2. Hospitacja jako element kształcenia i doskonalenia kompetecyjnego
3.3. Efektywność lekcji wychowania fizycznego jako stopień realizacji zadań
3.4. Ocenianie osiągnięć ucznia
3.4.1. Wewnątrzszkolny system oceniania
3.4.2. Reguły postępowania pedagogicznego w tworzeniu przedmiotowego systemu oceniania
3.4.3. Przedmiot i kryteria oceny osiągnięć ucznia z wychowania fizycznego
3.5. Samoocena
3.5.1. Samoocena ucznia
3.5.2. Samoocena nauczyciela jako autoewaluacja
Książka
-
ISBN:
978-83-89630-53-7
-
Redaktor:
Tadeusza Maszczaka
Inne tytuły z tej serii:
Bezpieczna wycieczka
15,70
PLN
Szkice do teorii wychowania kreatywnego
30,00
PLN
Słownik sportowy niemiecko-polski
73,20
PLN
Przepisy obowiązujące w dyscyplinach sportu inwalidów
14,30
PLN
16,50 PLN
Oszczędzasz 2.20 PLN
Doskonalenie i rozwój zawodowy nauczycieli wychowania fizycznego
11,76
PLN
16,80 PLN
Oszczędzasz 5.04 PLN
Auksologia a promocja zdrowia
27,90
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Bezpieczna wycieczka
15,70
PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN