Model: 382
Waga produktu: 0.320 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: AWF Warszawa

Warszawa 2007, wydanie 1, format 165 x 230, objętość 184 str., oprawa miękka
 

Spis treści

PRZEDMOWA - Tadeusz Maszczak

I. EDUKACJA FIZYCZNA I ZDROWOTNA W PEDAGOGICZNEJ PERSPEKTYWIE

1. U źródeł metodyki - Maciej Demel
2. Osobliwości wychowania fizycznego jako przedmiotu w szkole
3. Warsztat - zwierciadło doktryn i procedur - Maciej Demel
4. Zdrowie jako wartość - Tadeusz Maszczak
5. Szkolna edukacja fizyczna w kształtowaniu pozytywnego zdrowia społeczeństwa - Ryszard Przewęda
6. Podstawowe aspekty sportu dzieci i młodzieży - Seweryn Sulisz
7. Sport powszechny jako obszar integracji niepełnosprwnych - Tadeusz Maszczak
8. Tryptyk pedagogiczny - Krzysztof Zuchora


II. WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

1. Projektowanie w procesie wychowania fizycznego - Alicja Zarychta

1.1. Struktura projektowania edukacyjnego
1.2. Miejsce wychowania fizycznego w programie wychowawczym szkoły
1.3. Zasady tworzenia programu wychowania fizycznego

1.3.1. Podstawa programowa
1.3.2. Struktura programu
1.3.3. Kryteria wyboru programu
1.3.4. Program autorski
1.3.5. Obudowa programowa jako dopełnienie szkolnego procesu wychowania fizycznego

1.4. Operacjonalizacja celów edukacji fizycznej
1.5. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela wychowania fizycznego w rocznym cyklu edukacyjnym

1.5.1. Zasady planowania
1.5.2. Rodzaje i projekty planów dydaktyczno-wychowawczych
1.5.3. Planowanie lekcji wychowania fizycznego

1.5.3.1. Formułowanie tematu i zadań lekcji wychowania fizycznego
1.5.3.2. Zasady opracowania scenariusza lekcji wychowania fizycznego

2. Realizacja procesu wychowania fizycznego - Stanisław Skibniewski
2.1. Ogólne zasady postępowania nauczyciela w procesie edukacji fizycznej
2.2. Wskazania metodyczne wynikające z potrzeb rozwojowych uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych
2.3. Kalifikacja lekarska do zajęć wychowania fizycznego ważnym wskazaniem edukacyjnym
2.4. Metodyczne i organizacyjne działania nauczyciela w toku lekcji wychowania fizycznego

2.4.1. Czynności nauczyciela i uczniów
2.4.2. Metody stosowane w lekcji wychowania fizycznego
2.4.3. Organizacja lekcji wychowania fizycznego
2.4.4. Lekcja wychowania fizycznego w trudnych warunkach

2.5. Sposoby aktywizowania ucznia w procesie wychowania fizycznego

2.5.1. Przejawy indywidualizacji w wychowaniu fizycznym
2.5.2. Intelektualizacja procesu wychowania fizycznego
2.5.3. Intensyfikacja lekcji wychowania fizycznego
2.5.4. Wykorzystanie środków dydaktycznych

2.6. Sposoby radzenia sobie ze stresem stosowane w edukacji studentów i nauczycieli wychowania fizycznego - Maria Sadowska

2.6.1. Reakcje wywołane przez stres
2.6.2. Reakcje relaksacyjne
2.6.3. Radzenie sobie ze stresem
2.6.4. Lekcja relaksacji

3. Ocenianie w wychowaniu fizycznym - Zofia Szpinda

3.1. Jakość w edukacji
3.2. Hospitacja jako element kształcenia i doskonalenia kompetecyjnego
3.3. Efektywność lekcji wychowania fizycznego jako stopień realizacji zadań
3.4. Ocenianie osiągnięć ucznia

3.4.1. Wewnątrzszkolny system oceniania
3.4.2. Reguły postępowania pedagogicznego w tworzeniu przedmiotowego systemu oceniania
3.4.3. Przedmiot i kryteria oceny osiągnięć ucznia z wychowania fizycznego

3.5. Samoocena

3.5.1. Samoocena ucznia
3.5.2. Samoocena nauczyciela jako autoewaluacja

Książka

  • ISBN: 

    978-83-89630-53-7

  • Redaktor: 

    Tadeusza Maszczaka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...