-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.BK
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Wrocław 2009, wydanie 1, format 165 x 230, objętość 335 str., oprawa miękka
Prof. Ryszard Wroczyński przeprowadza nas przez długie dzieje wychowania fizycznego, sportu, rekreacji ruchowej i turystyki, ukazując momenty przełomowe i najbardziej znaczące, wydobywając fakty i zjawiska najważniejsze, decydujące o dalszym rozwoju i postępie kultury rozwoju kultury fizycznej w Europie i w Polsce, na związki celów wychowania fizycznego, a nawet form i rodzajów aktywności ruchowej z ogólnymi procesami rozwoju społeczeństwa i kultury, poziomem ekonomicznym społeczeństwa, organizacją życia społecznego i władzy państwowej, na wielką, specyficzną rolę kultury fizycznej dla różnych środowisk lokalnych, regionalnych oraz całego narodu. Powszechne dzieje wychowania fizycznego i sportu są swego rodzaju syntezą wiedzy o kulturze fizycznej, niezbędną dla każdego studiującego i zajmującego się problematyką wychowania fizycznego i sportu.
Spis treści
PrzedmowaStan badań
Rozdział I. Wychowanie fizyczne w społeczeństwie pierwotnym
Rozdział II. Wychowanie fizyczne u ludów starożytnego Wschodu
Rozdział III. Igrzska sportowe w epoce achajskiej
Rozdział IV. Kultura fizyczna w Grecji antycznej
Rozdział V. Kultura fizyczna w państwie rzymskim
Rozdział VI. Kultura fizyczna w dobie średniowiecza
Rozdział VII. Wychowanie fizyczne w dobie Odrodzenia
Rozdział VIII. Wychowanie fizyczne w okresie Oswiecenia i rewolucji burżuazyjnych XVII i XVIII wieku.
Rozdział IX. Dawny sport. Zabawy ruchowe i gry sportowe w Europie
Rozdział X. Czynniki rozwoju wychowania fizycznego w XIX w.
Rozdział XI. Początki systematycznej gimnastyki w Europie
Rozdział XII. Wychowanie fizyczne na ziemiach polskich w początkach XIX wieku
Rozdział XIII. Szwedzki system wychowania fizycznego
Rozdział XIV. Gimnastyka niemiecka
Rozdział XV. Ruch gimnastyczny we Francji w początkach XIX wieku
Rozdział XVI. Rozwój i zróżnicowanie się gimnastyki
Rozdział XVII. Wychowanie fizyczne w szkole.Kształcenie nauczycieli
Rozdział XVIII. Gry sportowe i gimnastyka w Anglii
Rozdział XIX. Wychowanie fizyczne w Stanach Zjednoczonych Ameryki
Rozdział XX. Powstanie i rozwój Towarzystwa Gimnastycznego "Sokół" w Czechach
Rozdział XXI. "Sokół" na ziemiach polskich
Rozdział XXII. Wychowanie fizyczne w szkole na ziemaich polskich w drugiej połowie XIX wieku
Rozdział XXIII. Ruch rekreacyjny młodzieży i dorosłych
Rozdział XXIV. Rozwój teorii wychowania fizycznego
Rozdział XXV. Początki i rozwój zrzeszeń sportowych
Rozdział XXVI. Turystyka i taternictwo
Rozdział XXVII. Powstanie i rozwój nowożytnych igrzysk olimpijskich
Rozdział XXVIII. Główne kierunki wychowania fizycznego po pierwszej wojnie światowej
Rozdział XXIX. Wychowanie fizyczne w Polsce w latach 1918-1945
Rozdział XXX. Współczesne tendencje i kierunki rozwoju
Aneks: Międzynarodowa Karta Wychowania Fizycznego UNESCO
Książka
-
ISBN:
978-83-89829-17-7
-
Autor:
Ryszard Wroczyński